شناسهٔ خبر: 109310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

مقاوم نبودن ۸۰ درصد از بنا‌های محدوده باز آفرینی شهری یزد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی یزد.jpg مدیر عامل شرکت باز آفرینی کشور گفت: ۸۰ درصد از بنا‌های محلات محدوده باز آفرینی شهری در یزد از پایداری و مقاومت لازم برخوردار نیستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)،آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: بنا‌های این محدوده‌ها متاسفانه از سازه مناسب و مقاوم برخوردار نیستند و از این جهت استان یزد در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
وی گفت: یکی از اقدامات برای نوسازی و مقاوم سازی این محدوده ها، اعطای تسهیلات است که سهم استان یزد در این تسهیلات نیز بسیار پایین است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم زیاد بافت فرسوده در یزد، ادامه داد: وظیفه ماست برای نوسازی و بهسازی این محدوده‌ها اقدام کنیم.
آئینی، از سوی دیگر به جایگاه برتر استان یزد در موضوع نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این موضوع با اقدامات و پیگیری‌های خوب مسئولان یزد، جزو سه استان برتر در این زمینه در کشور است.
در این مراسم، احسان خواجه رضایی به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد معرفی و از خدمات یادگاری مدیر کل قبلی قدردانی شد.
امروز همچنین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات عمرانی ساخت مجموعه مسکونی ۷۲ واحدی مهدی آباد از محلات هدف باز آفرینی شهری یزد آغازشد.
این مجموعه مسکونی در زمینی به وسعت ۴۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۷۸۰۰ متر مربع با ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ساخته خواهد شد.
آئینی در سفر به یزد همچنین از چند طرح حوزه باز آفرینی شهری یزد بازدید کرد.
در استان یزد هشت هزار هکتار وسعت محدوده‌های هدف باز آفرینی شهری است که ۲۵ درصد جمعیت را در خود جای داده است.