شناسهٔ خبر: 109338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار:

پروژه های راه و شهرسازی پیشتاز ساخت طرح های زیر بنایی سیستان و بلوچستان

استاندار پل شیله سیستان.jpg استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد مطلوب، سبب پیشتازی احداث پروژه راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نسبت به سایر پروژه های زیربنایی این استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانیدر بازدید از روند احداث پل شیله در محور زابل_زاهدان  با تقدیر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پروژه ساخت راه‌ها در استان ضمن ایجاد رفاه عمومی و ایجاد امید در جامعه اشتغال بخش قابل توجهی از جمعیت جوان و جویای کار استان را فراهم کرده است.

وی راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: توسعه راهها به ویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای در اولویت برنامه های توسعه ای این استان قرار دارد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در این بازدید برقراری ترافیک عبوری ایمن، ساماندهی و ایمن سازی ابنیه فنی، افزایش عمر مفید راه و ابنیه، جلوگیری از بسته شدن مسیر در زمان وقوع سیلاب‌های احتمالی را از مهمترین دلایل احداث پل در محور‌های مواصلاتی استان ذکر کرد و گفت: تمام تلاش این اداره کل به منظور تکمیل هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی در محور زابل - زاهدان بر این است تا پل شیله بطول ۱۶۸ متر با هشت دهانه ۲۱ متری را تا پایان سالجاری آماده بهره برداری نماید.

 مهندس اکبری افزود: عملیات ساخت پل شیله از اسفندماه سال۱۴۰۰ آغاز شد و تاکنون برای ساخت آن ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. 

وی ادامه داد: تکمیل و اتمام این پروژه مهم راه سازی شمال سیستان و بلوچستان همچنان نیازمند تخصیص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار است.