شناسهٔ خبر: 109363 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

منابع مالی تکمیل متروی پرند با حمایت استانداری تهران تامین می‌شود/ بهره‌برداری از متروی پرند در دهه فجر امسال

بازدید از  پرند معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه منابع مالی تکمیل متروی پرند در همکاری و حمایت استانداری تهران تامین می‌شود از بهره‌برداری متروی پرند در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از شهر جدید پرند و روند تکمیل زیرساخت‌های آن اعلام کرد: یکسری کمبودها و کسری ها در شهر جدید پرند وجود دارد که شامل واحدهای مسکونی مهر باقیمانده و همچنین اجرا و تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است که امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است در مشارکت با سازندگان بخش خصوصی و همچنین شهروندان، ظرفیت‌های منطقه پرند مورد استفاده قرار بگیرد و به سمت مطلوب پیش برود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: در مجموعه دولت این اراده وجود دارد تا تعهدات پیشین مسکن مهر انجام شود. همچنین با احیای فرصت‌های کنونی شهر جدید پرند برای ارتقای سطح کیفیت و بهبود زندگی شهروندان گام موثری برداشته شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص این مطلب که شرکت عمران با فروش اراضی باید تامین مالی تکمیل زیرساخت‌های شهر را انجام بدهد، گفت: بازدید با هدف پاسخ به دستور وزیر راه و شهرسازی و ارایه برنامه برای رفع مشکلات و کمبودهای شهرهای جدید انجام شد. با هماهنگی که در دولت انجام شد در صدد هستیم تا منابع موردنیاز برای رفع کمبودها و مشکلات مردم را تامین کنیم.

جعفری با تاکید بر اینکه شهر جدید پرند ظرفیت‌های فراوانی برای رفع کمبودها را دارد،اعلام کرد: شرکت عمران شهرهای جدید متولی مدیریت زمین در منطقه پرند است. با توجه به اینکه سرمایه اراضی در شهر پرند وجود دارد با ایجاد ارزش افزوده در اراضی می‌توان منابع موردنیاز برای تکمیل پروژه‌ها راتامین کرد. به عنوان نمونه یکی از پروژه‌هایی که در پرند نیازمند تخصیص اعتبار است مترو پرند بوده که با همکاری و هماهنگی با استانداری تهران و معاونت عمرانی استانداری ظرفیت مورد نیاز برای تکمیل متروی پرند تامین شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با پیگیری‌هایی که در خصوص تکمیل متروی پرند انجام می‌شود هرچه سریعتر با استفاده از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در خود شهر وجود دارد و با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های باقیمانده و پروژه‌های مترو و سایر پروژه‌های زیربنایی همچون تصفیه خانه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی ومذهبی در سال جاری سرعت یابد.

جعفری گفت: منابع مالی تکمیل پروژه متروی پرند در همکاری و حمایت استانداری تامین می‌شود. همچنین در خصوص موضوعات فنی و اجرایی پروژه متروی پرند جلسه‌ای در هفته گذشته با مجموعه پیمانکاران برگزار شد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه است تا در دهه فجر سال جاری، مردم از این خط استفاده کنند.