شناسهٔ خبر: 10944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نخستین نشست ستاد باز آفرینی شهری استان قزوین تاکید شد؛

جلب مشارکت‌های اجتماعی برای توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهری

بافت فرسوده شیراز به گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران، نخستین توصیه سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، تشکیل یک شبکه همکاری بین همه دستگاههای مرتبط با این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمد سعید ایزدی که ظهر امروز (یکشنبه )برای شرکت در نخستین جلسه ستاد باز آفرینی شهری استان قزوین به این استان سفر کرده بود،با اعلام این گفت :با توجه به ویژگی ها و ظرفیت های خاص استان قزوین در حوزه های مرتبط با بافت های تاریخی و ناکارآمد، ما در ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری آمادگی داریم تا با برگزاری جلسات ویژه، مباحث مهم استان قزوین را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران با اشاره به اهمیت بافت های تاریخی در قلب شهرها افزود: ارایه راه حل های کالبدی و فیزیکی مانند تعریض کوچه ها و تخریب چند بنا، پاسخگوی وضعیت موجود نبوده و برای برون رفت از این وضعیت نیاز به همکاری و همسویی همه دستگاهها و همچنین جلب مشارکت اجتماعی مردم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ساماندهی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری افزود: باید از همه ابزارها و امکاناتی که در اختیار است استفاده کنیم تا شرایط برای زندگی ساکنان این مناطق که بخشی از هویت اصیل شهری هستند بیش از گذشته فراهم شود.

نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و برخی از مدیران و مسئولان استانی ، به ریاست  مرتضی روزبه، استاندار در محل استانداری قزوین برگزار شد./

نظر شما