شناسهٔ خبر: 109447 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید رامشار در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

تمامی ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید رامشار ویلایی ساخته می‌شود

شهر جدید رامشار عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید رامشار ضمن اعلام آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر، گفت: تمامی ۱۰۰۰ واحد مسکونی در این طرح در شهر جدید رامشار به صورت ویلایی هر کدام در متراژ ۲۰۰ تا ۲۲۰ مترمربع ساخته خواهد شد.

ابوذر نکویی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید رامشار در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن بیان اینکه شهر جدید رامشار در ۳۵ کیلومتری زابل و ۱۷۰ کیلومتری زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و بلندترین نقطه حوزه شمال استان محسوب می‌شود و جزو شهرهای نسل یک به شمار می‌رود که با هدف اسکان جمعیت سرریز حوزه سیستان ساخته شده است، به ارائه اطلاعاتی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید رامشار پرداخت.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید رامشار گفت: حدود ۲۲۰۰ نفر برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که پالایش پرونده‌ها هم تکمیل شده است که بر این اساس ۱۰۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند. سهمیه سال اول شهر جدید رامشار در طرح نهضت ملی مسکن، احداث ۳۰۰ واحد بوده است که ما متقاضیان واجد شرایط را به بانک معرفی کرده‌ایم و آنها هم کارهای افتتاح حساب‌شان را انجام داده‌ و برخی هم واریز وجه را هم انجام داده‌اند.

نکویی افزود: برای ساخت واحدهای شهر جدید رامشار با مجموعه‌ای به تفاهم رسیده‌ایم و ظرف چند روز آینده زمین را تحویل آن‌ها خواهیم داد.  در مجموع از ۱۰۰۰ واحد کل سهمیه شهر جدید رامشار ۳۰۰ واحد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به اینکه منطقه محروم است، بخشی از متقاضیان، متقاضیان خاص و تحت پوشش نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند و وجه ۴۰ میلیون تومان اولیه را این دستگاه‌ها پرداخت می‌کنند. ما همزمان کار آماده‌سازی زمین را برای ساخت واحدها پیش برده‌ایم و به‌زودی عملیات اجرایی شروع می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید رامشار اضافه کرد: زمین‌های طرح نهضت ملی در شهر جدید رامشار هیچگونه معارضی ندارد و همه در طرح جامع شهر دیده شده است و کلیه خدمات آب و برق و ... مهیاست. تمامی ۱۰۰۰ واحد مسکونی طرح به صورت ویلایی هر کدام در متراژ ۲۰۰ تا ۲۲۰ مترمربع ساخته خواهد شد.