شناسهٔ خبر: 109482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رييس اداره راه وشهرسازي شهرستان تيران و كرون خبر داد؛

اجرای لایه دوم آسفالت باند دوم تيران – سامان

کاشفی اصفهان رييس اداره راه وشهرسازی شهرستان تيران و كرون از عملیاتی شدن اجرای لایه دوم آسفالت گرم باند دوم تيران – سامان به طول حدود ۶ كيلومتر، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون پل ارتباطی بین سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان است اذعان داشت: حدود ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اصلی کشور در محدوده این شهرستان واقع شده است.  

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن این شهرستان در شاهراه مواصلاتی غرب استان و تردد بین استان‌ها، مبحث ایمن سازی، احداث و بهسازی راههای شهرستان تیران و کرون نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: محور تيران – سامان يكی از محورهای پرتردد بين دو استان اصفهان و چهارمحال و بختياری است كه احداث باند دوم آن همواره یکی از اولويت‌های اداره‌کل راه وشهرسازی استان اصفهان بوده است.  

 وی ادامه داد: طول کل این محور ۲۳ کیلومتر است که مرز اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری است و از جمله جاده‌های پر حادثه از نظر تردد بسیار بالا محسوب می‌شود. از این رو احداث باند دوم این محور در دستور کار قرار گرفته و انجام عملیات اجرایی قطعه اول آن، با به کارگیری دو پیمانکار در سال ۱۳۹۹ تکمیل شده است.  

 کاشفی گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال تا اجرای یک لایه روکش آسفالت تکمیل و در حال بهره برداری است که با پیگیری‌های صورت گرفته، اجرای روکش دوم آسفالت گرم آن با تخصیص ۲۵۰ تن قیر و شش هزار تن آسفالت عملیاتی شده است.  

 رییس راه و شهرسازی شهرستان با بیان اینکه ۱۴ کیلومتر از این پروژه تا کنون باقی مانده است گفت: بمنظور اجرایی شدن باقی مانده مسیر، قراردادی به مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال منعقد شده است که تاکنون به لطف خدا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

وی ابراز اميدواری كرد تا با اجرای اين پروژه ايمنی عبور و مرور در محور برقرار و يكی از نقاط پرحادثه مرتفع شود.