شناسهٔ خبر: 109502 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی وراه روستایی اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد:

با متخلفین نصب تابلوهای غیرمجاز درحریم راهها، طبق قانون برخورد می شود

قلع وقمع تابلوهای غیرمجاز معاون فنی وراه روستایی اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان زنجان گفت : نصب هرگونه تابلو‌ درمحورهای مواصلاتی ، مستلزم رعایت قوانین و مقررات برای تامین ایمنی عبور و مرور است و با نصب کنندگان تابلو‌های غیر مجاز  در راه‌های استان طبق قانون برخوردمی شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان ) حمید رضا نهاوندی پور گفت : در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۳۲ تابلوی غیرمجاز برابر ۳۲۹۰مترمربع  در محورهای مواصلاتی استان زنجان قلع‌وقمع شد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: مطابق قانون ایمنی راه‌ها، نصب هرگونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور تنها با اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها امکان‌پذیر است و این اداره کل با تلاش ادارات تابعه ضمن اخذ حکم از مراجع قضایی و همکاری نیرو‌های انتظامی استان به‌صورت مداوم اقدام به جمع‌آوری تابلو‌های تبلیغاتی غیرمجاز از حریم جاده‌های استان کرده است.

وی تأکید کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به این اداره کل و آگاهی از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک، ضمن نصب تابلو با اخذ مجوز به ارتقای ایمنی تردد کمک کنند.

محورهای پرتردد بیشترین  حجم تبلیغات غیرمجاز جاده‌ای را در خود جای داده‌اند و در صورت مشاهده هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی، کوه‌نویسی و دیوارنویسی فاقد مجوز در سطح جاده‌های استان، این اداره‌کل نسبت به پاک‌سازی و قلع و قمع آن‌ها، وفق اختیارات قانونی واگذار شده، اقدام خواهد کرد.