شناسهٔ خبر: 109505 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد؛

تصویب ساخت ۳ اسکله گردشگری و ۸ فروند شناور برای بنادر غرب هرمزگان

نصب اسکله مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تصویب ساخت سه فروند اسکله گردشگری و ۸ فروند شناور در بنادر لنگه، کُنگ و مُقام خبر داد و گفت: این طرح در معاونت فنی سازمان بنادر و دریانوردی در حال برنامه‌ریزی برای اجراست.

قاسمی عسکری‌نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تصویب ساخت سه فروند اسکله گردشگری در بنادر غرب هرمزگان خبر داد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود چند سال است که در زمینه ساخت اسکله‌های گردشگری به صورت جدی ورود کرده است که اسکله‌های قشم و شیب دراز از آن جمله است.

وی افزود: الان در بندر مُقام تردد مسافری با قایق صورت می‌گیرد اما وضعیت این تردد که مسافر وارد آب شود و بعد از آنجا سوار قایق شود، اصلا در شان کشور ما نبود. وجود چنین مسائلی موجب شد که ما سال گذشته درخواست ساخت چند اسکله گردشگری را در غرب هرمزگان ارائه کنیم که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، در بازدیدی که هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از جمله ریاست سازمان در ماه مبارک رمضان انجام دادند، ساخت اسکله برای سه بندر شامل بندر کُنگ، بندر لنگه و بندر مُقام، مصوب شد که هم در حوزه‌های گردشگری از آنها استفاده شود هم در حوزه‌های مسافری.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: همچنین با نظر مساعد آقای صفایی، ساخت ۸ فروند شناور در اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و تحویل آنها به اداره بنادر و دریانوردی غرب استان مصوب شد.

عسکری نسب همچنین به خروجی جلساتی که با شهرداران مناطق یادشده برگزار شده است، پرداخت و گفت: در جلساتی که با شهرداری‌های بندرلنگه و بندر کُنگ داشتیم، محل نصب اسکله‌ها در حوضچه‌های بندر کنگ، بندر گشه بندر لنگه و حوضچه بندر مُقام مشخص شد و منتظر تخصیص بودجه برای ساخت این اسکله‌ها هستیم. مطالعات این موضوع از قبل انجام شده است و با توجه به تصویب طرح، موضوع در حال حاضر در معاونت فنی سازمان بنادر در حال برنامه‌ریزی برای اجراست.

به گفته وی، ساخت اسکله‌های مورد اشاره در راستای توسعه دسترسی مستقل پسکرانه‌ و به منظور کاهش ترافیک کامیون‌ها به بندرلنگه صورت گرفته و مکان‌یابی بندرگاه جدید توسط اداره بنادر و دریانوردی، اداره منابع طبیعی انجام شده و توسط مشاور در حال مطالعه و امکان‌سنجی است.