شناسهٔ خبر: 109515 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از بندر امام خمینی(ره)

رئیس سازمان ملی استاندارد در بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از بندر امام خمینی(ره)، فرآیند خروج کالاها و روش‌های همکاری های بیشتر برای تسریع و تسهیل در این فرآیند بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این بازدید، بندر امام خمینی(ره) را هاب غلات کشور توصیف کرد و اظهار داشت: هدف از بازدید رسوب کالاهای اساسی جلوگیری شود و دولت سیزدهم یک سری اقدامات برای ورود و خروج کالای اساسی و تسهیل جریان ورود و خروج کالاهای اساسی اتخاذ کرده است .

 مهدی اسلام پناه افزود: مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، تبدیلی، خوراک دام و واحدهای روغن‌کشی به وفور وجود دارد و  این موجب آرامش بازار  شده است.

 رئیس سازمان ملی استاندارد،  اقدامات همزمان با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، از جمله جریان خروج کالا از بندر را مطلوب ارزیابی کرد.

اسلام‌پناه؛ در خصوص برنامه‌های سازمان استاندارد بیان کرد: این سازمان از ماه‌ها قبل در روند ترخیص کالاها نقش مهمی داشته و با عملیاتی کردن برنامه مبتنی بر  محور "یک ‌نمونه‌گیری و یک نتیجه واحد" درصدد کم کردن از موازی‌کاری در این فرآیند هستیم.

وی تصریح کرد: یک سری مسائل باید در سطح ملی پیگیری شود و یکسری آزمایش‌ها به تهران ارسال و این نمونه‌ها را باید تجمیع کنیم و شرایطی را برای استقرار نهادهای آزمایشگاهی در بنادر فراهم کنیم و به نتایج نمونه‌ها اعتبار ببخشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد؛ تاکید کرد: با اتخاذ این تمهیدات درصدد هستیم تا واردکنندگان در  شرایطی به راحتی کالای مورد نیاز را تأمین کنند.

‌به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در نشست مشترک معاون امور بندری بندر امام ، مدیران استانی و صاحبان کالا پس از بحث و تبادل نظر در خصوص فرآیند خروج کالاها، روش‌های همکاری های بیشتر برای تسریع و تسهیل در این فرآیند را بررسی کردند.