شناسهٔ خبر: 109579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست پایانه مرزی لطف‌آباد خبرداد:

افزایش ۶ برابری تردد در پایانه مرزی لطف‌آباد

لطف آباد2  سرپرست پایانه مرزی لطف‌آباد تردد صورت گرفته از این مرز زمینی را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، محسن رکنی تردد صورت گرفته در سال ۱۴۰۰  را  ۶۵هزار و ۶۳۶ دستگاه یدک، اعم از پر و خالی حامل ۹۲۶هزار و ۵۵۷ تن کالا از پایانه مرزی لطف‌آباد اعلام کرد و گفت: این تردد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بیش از ۶ برابر افزایش و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ حدود ۴۹ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سهم یدک ورودی به کشور، ۲۹هزار و ۸۷۵ دستگاه حامل ۱۵۲هزار و ۶۳۱ تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹؛ بیش از ۶ برابر افزایش و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸؛ ۵۶ درصد کاهش را نشان می دهد و سهم یدک خروجی از کشور از این تعداد ؛  ۳۵۷۶۱ دستگاه حامل ۷۷۳هزار و ۹۲۶ تن کالا می باشد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ ؛ بیش از ۷ برابر افزایش و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸؛ ۴۱ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این بازه زمانی نیز بیش از  ۲۱ هزار دستگاه، حامل ۵۰۲ هزار تن کالای صادراتی که سیب زمینی ، سیب درختی ، پلی اتیلن ، میل گرد و کاشی عمده این کالاها را تشکیل می دهد از پایانه مرزی لطف‌آباد تردد داشته اند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ ؛ بیش از ۵ برابر افزایش و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ ؛ ۲ درصد کاهش نشان می دهد.

وی علت این کاهش در تردد ها را در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، تغییر نوع فعالیت پایانه مرزی از تردد مستقیم ناوگان به تبادل یدک با انجام عملیات ترانشیپمنت عنوان نمود.

سرپرست پایانه مرزی لطف‌آباد محدودیت اعمال شده توسط کشور ترکمنستان را از تاریخ چهارمین روز از اسفندماه ۱۳۹۸ تا ۱۹ آذر ۱۳۹۹ اعلام و خاطرنشان کرد:دلیل تعطیلی و غیرفعال شدن این پایانه مرزی در بازه زمانی فوق، محدودیت اعمال شده توسط کشور ترکمنستان در پذیرش و تردد ناوگان به کشور خود در پی شیوع ویروس کرونا بوده است.