شناسهٔ خبر: 10961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه کمیته سیما و منظر قزوین مطرح شد

ساماندهی منطقه پونک قزوین برای عبور ومرور معلولان

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره راه و شهرسازی قزوین از ارائه طرح های ساماندهی و مطالعات نمای شهری منطقه پونک و مناسب سازی این منطقه برای عبور و مرور معلولان در دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری این اداره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قزوین، محسن اسماعیلی در دومین جلسه کمیته سیما و منظر و مجمع هماهنگی فعالان قزوین که با محوریت بررسی بایدها، نبایدها و توصیه های مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص ضوابط و مقررات نمای شهری برگزار شد،  ضمن بیان تأثیرات طرح مطالعاتی برندینگ شهری در توسعه شهرها گفت: این طرح با هدف کشف و معرفی شهرهای استان و ایجاد فضای توسعه بر اساس ظرفیت های موجود در آنها تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به وجود بافت های متفاوت و متنوع در شهرهای استان و لزوم تعریف الگوی متناسب برای چهره و سیمای شهر، بیان کرد: پیگیر این هستیم که با حمایت وزارت راه و شهرسازی نمایشگاه عکس و کارتون نقد بنا و نمای شهری در قزوین برگزار شود.

اسماعیلی با بیان اینکه پروژه طراحی شهری خیابان امام حسین (ع) در شهر محمدیه، اولین تجربه در این خصوص بوده بیان کرد: این طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی تهیه و به شهرداری محمدیه ابلاغ شد که از شهرداری محمدیه خواسته شده تا گزارشی از میزان تحقق پروژه به این اداره کل ارائه شود.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در ادامه افزود: در این جلسه مقرر شد فراخوانی از سوی سازمان نظام مهندسی استان برای دعوت به همکاری اعضای علاقمند در امر سیما و منظر شهری انجام پذیرد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد اقدامات لازم در خصوص تعمیم امور و مصوبات کمیته سیما و منظر شهری در شهرستان های استان نیز انجام شود./

نظر شما