شناسهٔ خبر: 109616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران در جلسه کارگروه ملی نهضت مسکن:

تولید مسکن بعنوان برنامه مهم دولت باید مورد توجه همه قرار گیرد

جلسه شورای مسکن استان مازندران سیدمحمود حسینی پور گفت: تولید مسکن بعنوان برنامه مهم دولت باید مورد توجه همه قرار بگیرد و نظارت در این راستا می بایست تشدید شود. ‎

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در جلسه کارگروه ملی نهضت مسکن که به ریاست آیت الله رئیسی، رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خاطرنشان کرد: کار جهادی در نهضت ملی مسکن باید بعنوان یک اولویت مورد توجه قرار گرد، چرا که تامین مسکن مورد نیازدر زمره ی شعارها و برنامه های رئیس جمهور بوده است و باید همه دستگاه ها کار خود را به موقع انجام دهند و به تعهدات خویش عمل کنند. تولید مسکن بعنوان برنامه مهم دولت باید مورد توجه همه قرار بگیرد و نظارت در این راستا می بایست تشدید شود .

وی با بیان این که همه دستگاه ها باید برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان پای کار بیایند، گفت: طی روزهای آتی شاهد کلنگ زنی ۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان مازندران خواهیم بود که می تواند برای شروع جهش مسکن در استان و امیدواری و به صحنه آمدن مردم و ایجاد انگیزه برای پیمانکاران گام بزرگی باشد.

حسینی پور افزود: جهاد تبیین یعنی ارائه گزارش به مردم و روشنگری برعلیه اهداف شوم شبکه های معاند، لذا شهرداری ها باید در این راستا وارد کار شوند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درروستاهای استان باید برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن با پیوست رسانه ای موج ایجاد کند.

وی اظهار کرد: روستاهای استان شایسته این هستند که برای توسعه مسکن مورد توجه قرار بگیرند و یکی از سیاست های ما افزایش جمعیت روستایی است تا شاهد آبادانی بیشتر از این در روستاها باشیم.

استاندار اظهار داشت: شناسایی ۵۰۰ روستا در استان بعنوان پایلوت جهت احداث مسکن و توسعه طرح هادی در این روستاهها در دستور کار دستگاه های اجرایی با محوریت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد که دبیرخانه ای برای این مهم بزودی با همکاری همه دستگاه ها فعال خواهد شد.

سید محمود حسینی پور با عنوان اینکه معاونت عمرانی باید گزارش دقیق از واحدهایی که در طرح مسکن در استان قرار است احداث شود ارائه نماید و صدای سازندگی مسکن در استان باید بالا برود تا موجب ترغیب مردم به این پروژه مهم شود، تصریح کرد: بانک ها در این پروژه مهم به خوبی پای کار آمدند و مدیران دستگاه های اجرایی نیز در طرح نهضت ملی مسکن باید انعطاف قانونی داشته باشند. در بحث احداث مسکن باید از تکنولوژی روز استفاده شود تا شاهد تولید مسکن در کوتاه ترین زمان ممکن باشیم و برای سوق دادن روستاها به مسکن انبوه باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم. با همکاری صداوسیمای استان جهت توسعه روستاها مقرر شد پخش برنامه اقتصاد روستا با حضور مدیران استان در دستور کار قرار بگیرد که در این راستا باید گفتمان مشخصی ارائه شود .