شناسهٔ خبر: 109617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی در استان قم

کلنگ زنی قنوات قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با حضور استاندار عملیات اجرایی ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کمتر از صد هزار نفر جمعیت استان قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیت در کلانشهر قم و مهاجر پذیر بودن این شهر، سیاست توسعه زیرساخت های حوزه راه و مسکن در سایر شهرهای استان مانند کهک، دستجرد، جعفریه، قنوات و...در دستور کار این اداره کل است.

وی افزود: با اجرای این سیاست و تسهیل سکونت و معیشت، شاهد توسعه و مهاجرت به این شهرها خواهیم بود که در ذیل ماموریت های این سازمان در حوزه ساخت راه ها و احداث واحدهای مسکونی، این اداره کل اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

صادقی توضیح داد: بر این اساس اراضی مورد نیاز و مطلوب و مناسب ساخت مسکن در شهرهای قنوات، دستجرد و کهک تامین و امروز با حضور استاندار قم، عملیات اجرایی ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی آغاز شد.

وی در خصوص جزییات توزیع این واحدها توضیح داد: در شهر کهک یکصد واحد، در شهر قنوات ۶۰ واحد و در شهر جعفریه ۱۰ واحد، عملیات اجرایی ساخت آن ها امروز شروع شد.

صادقی گفت: متقاضیان این ۱۷۰ واحد از میان ثبت نام کنندگان فاز یک، دو و شش خواهند بود که بعد از فرآیند پالایش و احراز شرایط چهارگانه، به این واحد ها تخصیص داده می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: زمان تقریبی و حدودی ساخت این واحدها، سه ساله است که البته نحوه ساخت و ساز آن با کیفیت و با رعایت استانداردها و ضوابط ساخت و معماری خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مسئولیت ساخت این واحدها را برعهده دارد.