شناسهٔ خبر: 109636 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

نفوذ گرد وخاک از همسایگان غربی به کشور/کاهش محسوس دمای هوای تهران طی هفته آینده

گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ گرد و خاک کشورهای غربی به مناطقی از غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشورمان طی اواخر جمعه و روز شنبه خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز، ۲۹ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس هواشناسی برای امروز پنجشنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی کرد و گفت: فردا جمعه در سواحل دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی برقرار خواهد بود.

وی افزود: این شرایط برای روز شنبه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی گفت: از روز شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و برای روز یکشنبه بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور کاهش محسوس دما به طور میانگین ۸ تا ۱۰ درجه و خنک‌تر شدن هوا در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در دامنه های جنوبی البرز به تدریج در بخش‌هایی از جنوب، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید موقتی و برای مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

گودرزی تاکید کرد: این شرایط برای روز جمعه در جنوب و شمال غرب و روز شنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، به تدریج مرکز، شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از اواخر وقت جمعه و طی روز شنبه نفوذ گرد و خاک را از کشورهای غربی به مناطقی از غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشورمان خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: امروز آسمان تهران صاف و همراه با وزش باد خواهد بود که در برخی ساعات وزش باد شدید را به همراه دارد.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد:‌ بیشینه دمای امروز در ایستگاه مهرآباد به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد و از شنبه تا هفته آتی هوای تهران ‌تر خنک‌تر خواهد شد.