شناسهٔ خبر: 109656 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار و ۵۴۵ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی

قاسمی ارومیه عملیات اجرایی ۴۰ هزار و ۵۴۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان استان آذربایجان غربی با حضور وریر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه در حاشیه آغاز عملیات ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن در شهر جدید گلمان، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه وعده دولت سیزدهم را برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکن عملی خواهیم کرد، گفت: تاکنون مراحل ساخت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ واحد مسکن در سراسر کشور آغاز شده‌است.

قاسمی ادامه داد: اساسنامه شهر جدید گلمان در ارومیه به تصویب رسیده و دوشنبه هفته آینده نیز طرح جامع این شهر تصویب می‌شود تا به عنوان شهر جدید عملیات ساخت و توسعه آن آغاز شود.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار نفر برای ساخت مسکن ملی در شهر جدید گلمان ثبت نام کرده‌اند.

قاسمی خاطر نشان کرد: از نظر تخصیص زمین ببرای ساخت مساکن خودمالکی مشکلی وجود ندارد و مردم می‌توانند نسبت به آغاز ساخت مساکن خود اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه بنابر قانون باید همزمان با ساخت مسکن نسبت به تامین نیازهای عمومی مردم در قالب شهرهای جدید نیز اقدام شود، گفت: ما در طرح ملی مسکن تنها خانه سازی نمی‌کنیم بلکه همراه با ساخت مسکن در واقع شهرسازی می‌کنیم و تمام امکانات مورد نیاز برای شهر را ایجاد می‌کنیم.