شناسهٔ خبر: 109657 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلیه‌ و بارگیری ۱۶.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور طی ماه فروردین‌/ بهره‌برداری از ۲ پست اسکله انتقال فرآورده‌های فله مایع در بندر انزلی/ تصویب ساخت ۳ اسکله گردشگری و ۸ فروند شناور برای بنادر غرب هرمزگان

بندر لنگه تخلیه‌ و بارگیری ۱۶.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور طی ماه فروردین‌، بهره‌برداری از ۲ پست اسکله انتقال فرآورده‌های فله مایع در بندر انزلی و برقراری خط منظم کشتیرانی کانتینری از بندر چابهار به هند و‌ امارات عربی متحده، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر در دستور کار/ ترانزیت ۶۶ دستگاه کامیون صادراتی روسیه از بندر نوشهر به مقصد امارات عربی متحده

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از انتخاب پیمانکار جهت انجام لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر در آینده نزدیک خبر داد.

افزایش ۱۷۹ درصدی صادرات در بندر تیاب استان هرمزگان تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۷۹ درصدی صادرات در بندر تیاب گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۱ تن انواع کالا از بندر تاریخی تیاب به کشورهای هدف صادر شد.

صدور مجوز موافقت اولیه با طرح احداث و نصب قفس پرورش ماهی در دریا و احداث اسکله صادراتی محصولات تولید پالایشگاه GTL در استان خوزستان

مجوز موافقت اولیه دو سازه دریایی قفس پرورش ماهی در دریا در شهرستان هندیجان و اسکله صادراتی محصولات تولید پالایشگاه GTL در شهرستان ماهشهر مطابق ضوابط قانونی پس از تایید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

پایش هوایی سواحل و تاسیسات ساحلی و دریایی استان خوزستان در سال ۱۴۰۱

رئیس کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از انجام پایش هوایی سواحل و تاسیسات ساحلی و دریایی استان خوزستان برای اولین بار خبر داد.

خط منظم کشتیرانی کانتینری بندر چابهار به هند و‌ امارات برقرار شد

خط منظم کشتیرانی کانتینری بین بنادر ناواشیوا و کاندلای هندوستان به بندر چابهار و بالعکس و نیز بندر چابهار به جبل علی و بالعکس برقرار و نرخ تردد شناورها در مسیرهای مربوطه اعلام شد.

تخلیه‌ و بارگیری ۱۶.۵ میلیون تنی کالا در بنادر ایران

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی فرودین سال ۱۴۰۱، معادل ۱۶ میلیون و ۴۴۵ هزار تن بود که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

تصویب ساخت ۳ اسکله گردشگری و ۸ فروند شناور برای بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تصویب ساخت سه فروند اسکله گردشگری و ۸ فروند شناور در بنادر لنگه، کُنگ و مُقام خبر داد و گفت: این طرح در معاونت فنی سازمان بنادر و دریانوردی در حال برنامه‌ریزی برای اجراست.

بنادر غرب استان هرمزگان سکاندار صادرات کانتینرهای یخچالی در کشور

بنادر غرب استان هرمزگان با تخلیه و بارگیری ۸۷۵۲ TEU کانتینر یخچالی و صادرات بیش از ۴۳۷۶ TEU کانتینر، ضمن ثبت رشد ۲۱۲ درصدی در این زمینه، جایگاه نخست را در صادرات کانتینرهای یخچالی در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

بهره برداری از ۲ پست اسکله انتقال فرآورده٫های فله مایع در بندر انزلی/سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای خط لوله انزلی

با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، دو پست اسکله دلفین و خطوط لوله انتقال فرآورده‌های فله مایع با اشتغالزایی ۹۰ نفر در مجتمع بندری انزلی به بهره‌برداری رسید.