شناسهٔ خبر: 109671 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد‌؛

اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حمل‌و‌نقل ریلی آذربایجان غربی/کریدور بزرگراهی غرب کشور امسال به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه و حمل و نقل ریلی آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور در ارومیه با بیان اینکه توسعه راه‌ها در آذربایجان‌غربی به صورت جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، از برنامه‌ریزی برای ارتقاء شاخص استفاده از مسیر ریلی و مسیر بزرگراهی خبر داد.

قاسمی بر ضرورت توسعه بزرگراهی و بهبود وضع جاده‌های اصلی استان آذربایجان غربی تاکید کرد و افزود: به زودی با برنامه‌های در نظر گرفته شده تحول عظیمی را در این نقطه از ایران اسلامی شاهد خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در آذربایجان غربی را به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان متصل می‌کند و ۳۵ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای با طول ۵۶۹ کیلومتر در این استان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود، گفت: احداث کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور کمک شایانی به این امر می‌کند.

قاسمی اعلام کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر در حال اجرا است که طی امسال به بهره برداری خواهد رسید.