شناسهٔ خبر: 109672 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست تخصصی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با دانشگاه تهران

حمزه ذاکری اولین نشست تخصصی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمزه ذاکری، مدیرکل دفترمطالعات راهبردی و اقتصاد حمل ونقل با اعلام این خبر افزود: این نشست تخصصی با هدف هماهنگی و مشارکت بیشتر جامعه فرهیخته دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و پارک‌های علم وفناوری و مراکز نوآوری در حل موضوعات فناورانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با محوریت ارتباط صنعت و دانشگاه طراحی شده است.

ذاکری افزود: اولین جلسه در محل معاونت پژوهشی دانشگاه تهران با حضور معاون پژوهشی دانشگاه تهران ،فکور، مدیرکل نوآوری و فناوری، چیت ساز، مدیر کل پژوهش‌های کاربردی، بدیعی، رئیس مرکز پژوهشی مهندسی کسب وکار های نوین دانشکده فنی محمد سعادت سرشت، رئیس دانشکده نقشه برداری دانشگاه تهران و میگون پوری عضو هیات علمی و مدیرعامل شتابدهنده تخصصی تکفارم برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست با توجه به اهمیت فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نقش آفرینی ویژه آن در اقتصادملی کشور و نیز جایگاه دانشگاه تهران به عنوان نمادآموزش عالی کشور، برنامه‌های توسعه ای در خصوص تقویت روابط در راستای توسعه و تقویت اقدامات نوآرانه مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت. همچنین برنامه‌ها و هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری رویداد مشترک بعنوان دریچه همکاری‌های فناورانه و ورود به نظام مسایل سازمان بزرگ راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، ایجاد کانون حمل ونقل جاده‌ای و نیز تفاهم نامه فیمابین در خصوص ایجاد مرکز نوآوری راهدری و حمل و نقل جاده‌ای از مهمترین محورهای این نشست بود.

در این نشست، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه تهران نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش ارتباط با صنعت و هدفگذاری برنامه‌های دانش بنیان در نیل به اهداف دانشگاه کارآفرین توسط ریاست دانشگاه تهران و نیز برنامه‌ریزی‌های نوین نوآوری و فناوری در معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، آمادگی دانشگاه را برای همکاری همه جانبه با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نیز افزایش مشارکت شبکه نواوری دانشگاه در رویداد تکنوترنسپورت2022  اعلام کردند.

همچنین مدیرکل نوآوری و فناوری، مدیر کل پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه‌ریز‌های صورت گرفته در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به تشریح برنامه های هریک از بخش‌ها و کمک به همکاری‌های فناورانه فیمابین تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ذاکری افزود: در پایان مقرر شد نشست‌های تخصصی با حضور مقامات و معاونین سازمان راهداری، ستاد حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در خصوص توسعه همکاری‌های نوآوری و فناورانه با هدف مشارکت بیشتر شبکه دانشگاهیان کشور بویژه دانشگاه تهران در رویداد ملی فناورانه حمل ونقل جاده‌ای و از طریق تلویزیون ملی دانشگاه تهران برگزار شود.