شناسهٔ خبر: 109734 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها:

مطالعات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه در دستور کار است

حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام مطالعات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی که به منظور همراهی وزیر راه و شهرسازی در سفر ریاست جمهوری به ارومیه سفر کرده بود، از ترمینال خارجی فرودگاه شهید باکری بازدید و با اشاره به قدمت و نامناسب بودن وضعیت این ترمینال موجود اظهار داشت: مطالعات ساخت ترمینال خارجی استاندارد و آبرومند در فرودگاه ارومیه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تلاش براین است امسال مطالعات ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه انجام شده واز سال آتی عملیات ساخت آن آغاز شود.

سیدی تصریح کرد: با تامین بودجه ازمحل اعتبارات شرکت واعتبارات ملی، عملیات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه ظرف دو سال انجام می‌شود.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: در صورت نیاز بهسازی بخش‌هایی از ترمینال خارجی فعلی که نیاز به تعمیر داشته باشد، امسال انجام می‌شود.

در این سفر سیدی همچنین ازواحدهای عملیات هوانوردی بازدید واز نزدیک با کارکنان ادارات مهندسی الکترونیک، مخابرات و فناوری هوانوردی، مراقبت پرواز و آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما گفتگو کرد.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این بازدید بر جایگاه ویژه حوزه عملیات هوانوردی تاکید و از وضعیت موجود واحدهای عملیاتی، تجهیزات و سامانه های کمک ناوبری فرودگاه ارومیه ابراز رضایت کرد.

در جریان این بازدید خلیل پور مدیرکل حوزه مدیرعامل و نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه های استان حضور داشتند.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه این سفر به فرودگاه خوی رفت و به همراه نجف زاده نماینده مردم شریف خوی و چایپار، خلیل پور مدیرکل حوزه مدیرعامل و نائل قراملکی مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه سیستم روشنایی باند فرودگاه خوی قرار گرفت.

وی همچنین از ادارات آتش نشانی و هدایت زمینی، مراقبت پرواز، ترمینال فرودگاه خوی و سایر بخش های فرودگاه بازدید و با همکاران واحدهای عملیات هوانوردی و عملیات فرودگاهی حاضر در فرودگاه گفتگو کرد.

به گزارش شرکت  فرودگاه‌ها ، در جریان این سفر، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه شورای حمل و نقل استان آذربایجان غربی که به ریاست وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده بود، شرکت کرد.