شناسهٔ خبر: 109752 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛

ثبت ۲۵۹هزار تماس تلفنی با سامانه تلفن گویا مرکز مدیریت راه‌های کشور طی یک هفته/ افزایش ۱۱ درصدی سفرها در هفته پایانی اردیبهشت

تردد مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش ۱۱ درصدی سفرها در هفته پایانی اردیبهشت و ثبت ۲۵۹هزار تماس تلفنی با سامانه تلفن گویا مرکز مدیریت راه‌های کشور طی یک هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز مدیریت راه‌های کشور در اطلاعیه‌ای از کاهش هفت درصدی تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در بازه ۲۳ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به هفته گذشته خبر داد.

براساس این اطلاعیه، دو میلیون و ۲۱ هزار و ۲۸۰ وسیله نقلیه مختلف در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ترددهای بین استانی داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشت و در مقایسه با هفته قبل، این بررسی افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین این گزارش از ۹ درصد کاهش تردد بین استانی کل وسایل نقلیه سبک در بازه ۲۳ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به هفته گذشته از روز جمعه ۱۶ تا پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه و ۲۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سال ۱۴۰۰ خبر می‌دهد.

آمار تردد ورود و خروج نسبت به سال گذشته نیز در استان‌های گیلان ۵۲ درصد، قم ۵۰ درصد و مازندران با ۴۶ درصد بیشترین افزایش و استان‌های کهگیلویه وبویراحمد با چهار درصد، لرستان شش درصد و زنجان با هفت درصد کمترین افزایش را نشان می‌دهد.

براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور مجموعأ در بازه ۲۳ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، حدود ۲۵۹هزار تماس با تلفن گویا گرفته شده و به حدود ۱۹هزار تماس پاسخ داده شده است.