شناسهٔ خبر: 10977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای تقویت بنیه مالی متقاضیان وسایل نقلیه جدید اجرایی می‌شود

نوسازی ناوگان حمل ونقل باري وسواری با اعطای وام و تسهیلات ویژه بانکی

کامیون قدیمی به گفته مدیر کل حمل ونقل چهار محال وبختیاری، برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی باري و انواع سواری و اتوبوس و ایجاد تسهیلات ويژه برای تقویت بنیه مالی متقاضیان وسیله نقلیه جدید، طرح توسعه و نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ويژه بانكی و با اعطای وام با نرخ ۱۲ و۱۵ درصد برای کامیون و سواری با نرخ بالای ۶ درصد اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان چهار محال و بختياري، منوچهر سلمان زاده مدیرکل حمل ونقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری با بيان اينكه در حال حاضر اعطای تسهیلات در خصوص توسعه ناوگان و خریداری ناوگان جدید برای ناوگان عمومي باري شامل انواع كشنده و همه نوع سواری و اتوبوس امكان پذیر شده است،گفت: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفكیك نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است و متقاضیان می‌توانند ناوگان باري خود را از رده خارج كنند.

سلمان زاده  در ادامه به مبالغ تسهيلات به تفكيك انواع كاميون كشنده اشاره كرد و گفت:  فرايند و شرايط واگذاري ناوگان با استفاده از تسهيلات بانكي(ليزينگي و غيره) صورت مي گيرد و اين ميزان تسهيلات به تفكيك انواع كاميون كشنده حداكثر ۷۰ درصد كارمزد ۱۲ و ۱۵ درصد براي نوسازي اعطا مي شود.براي انواع سواري نیز با كارمزد ۶ درصد و انواع اتوبوس با۱۰ درصد سود بانكي اجرا مي شوند.

وي تصريح كرد : متقاضيان مي توانند ناوگان باري عمومي فرسوده برون شهري (بياباني) خود را در مراكز اسقاط معين از رده خارج کنند و در ازاي فروش ناوگان فرسوده خود به واردكنندگان خودروهاي شخصي و اسقاط آن در مراكز اسقاط معين،گواهي اسقاط از رده خارج كردن ناوگان فرسوده را دريافت کنند.

سلمان زاده همچنین گفت: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفكیك نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است و متقاضیان می‌توانند ناوگان عمومی فرسوده برون شهری خود اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری كرایه را در مراكز اسقاط معین از رده خارج كنند. در اين طرح تمرکز بیشتر نوسازی ناوگان مسافری (اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری) است و سقف وام معادل ۷۰ درصد قیمت از ۲۰ميليون تومان تا ۹۵ ميليون تومان براي سواري كرايه ، ۷۰ درصد تا سقف ۸۰۰ ميليون ريال براي انواع ون ، ۷۰ درصد تا سقف ۱۲۰ ميليون تومان براي مینی بوس و ميدل باس با كارمزد ۶ درصد و براي اتوبوس ۷۰ درصد قيمت وسيله نقليه تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان با كارمزد ۱۰ درصد به متقاضيات پرداخت مي شود.

متقاضيان مي توانند برای کسب اطلاعات بيشتر  با شماره تلفن ۳-۳۲۲۴۴۸۵۲- ۰۳۸  تماس حاصل کنند و يا با مراجعه به سايت اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي استان چهارمحال وبختياري به آدرس: www.charmahal.com اطلاعات تكميلي را دريافت کنند./

نظر شما