شناسهٔ خبر: 109774 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

روند افزایش نسبی دما در پایتخت/ ورود توده جدید گرد و خاک از کشور عراق به کشورمان

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام افزایش نسبی دمای پایتخت از فردا گفت: از فردا با انتقال توده گرد و خاک ازعراق به کشورمان در شمال غرب، غرب و جنوب ، مرکز و استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز شاهد گرد و خاک خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور برای امروز یکم خرداد و روزهای آتی، گفت: امروز در اکثر مناطق کشور شاهد کاهش دما و خنک تر شدن هوا بودیم. اما به تدریج از سمت شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر امروز افزایش نسبی دما پیش بینی می شود و روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشورمان افزایش دما را داریم و این افزایش دما برای شمال شرق کشور محسوس تر است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز یکشنبه در برخی نقاط شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود و منطقه زابل طوفان گرد و خاک دارد و از بعد ازظهر دوشنبه فردا بعدازظهر و طی روز سه شنبه با شکل گیری توده گرد و خاک  درعراق و انتقال به کشورمان  در شمال غرب، غرب و جنوب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز گرد و خاک داریم.

 به گفته گودرزی دوشنبه در برخی نقاط اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک داریم این وضعیت در روز سه شنبه شمال غرب کشورمان رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: آبهای خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

وی افزود: تهران هم برای امروز آسمانی صاف گاهی وزش باد را خواهد داشت و بیشینه دمای پایتخت ۷ درجه بالای صفر خواهد شد. هوای تهران از فردا دوشنبه دوباره روند افزایش نسبی دما را تجربه خواهد کرد.