شناسهٔ خبر: 109791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقویت همکاری راهداری و پلیس راه برای کاهش حوادث جاده‌ای البرز

نشست پلیس راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان، گفت: تعامل بین نیروهای راهداری و پلیس‌راه، از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات جاده‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( البرز)، جلسه هم‌اندیشی و تعامل راهداری البرز و پلیس راه ، صبح امروز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور فرماندهان پلیس‌راه استان به میزبانی این اداره‌کل برگزار شد.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در این جلسه با اشاره به اینکه البرز محل تردد مسافران ۱۴ استان کشور است و کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی البرز علی‌رغم وضعیت ویژه استان و بار ترافیکی سنگین موجود در راه‌ها، نشان دهنده عملکرد مثبت نیروهای راهداری و پلیس راه است، افزود: همه تلاش ما کاهش حوادث جاده‌ای و ارتقای ایمنی مسافران است.

وی بر اهمیت تبادل لیست کشیک‌های راهداری و پلیس‌راه تاکید کرد و گفت: در این مدت مجموعه راهداری و پلیس‌راه با همکاری متقابل در عرصه گشت‌زنی، کنترل، نظارت و حراست از محورهای استان اقدامات موثری انجام داده‌اند که امیدواریم این تعامل بیشتر شود.

این مسئول سرعت عمل و مدیریت صحنه را از مهم‌ترین شاخصه نیرو‌های راهداری و پلیس‌راه عنوان کرد و گفت: حضور به موقع در صحنه تصادفات باعث ارتقای امنیت مردم است لذا باید به این مقوله توجه بیشتری شود.

در ادامه سرهنگ رضا گودرزی، رئیس پلیس راه البرز با اشاره به اجرای طرح نوروزی، اظهارکرد: کاهش ۹۵ درصدی تلفات جاده‌ای استان از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین امسال علی‌رغم بارترافیکی سنگین موجود در محور‌های استان و حجم بالای سفرهای نوروزی، نشان‌دهنده تلاش و پیگیری جدی راهداران و پلیس‌راه است.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش پلیس راه و مجموعه راهداری استان، ایجاد فضای امن در جاده‌ها و رقم‌زدن سفرهای بی‌خطر برای مردم است، افزود: می‌توان با انجام برخی اقدامات، میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای را در استان به حداقل رساند و همکاری و تعامل این دو مجموعه مسیر را برای تحقق این هدف هموارتر می‌کند.