شناسهٔ خبر: 109793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نخستين نشست هم انديشی منطقه ای بخش حمل و نقل جاده ای استان كرمان برگزار شد

نخستين نشست هم انديشی  منطقه اي بخش حمل و نقل جاده ا استان كرمان برگزار شد نخستين نشست هم انديشی منطقه ای بخش حمل و نقل جاده ای استان كرمان به منظور بررسی وضعيت حمل ونقل چهار شهرستان زرند، رفسنجان، راور و كوهبنان به مدت يكروز در شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، اين نشست با هدف هم انديشی و اخذ تصميمات كارشناسی، در راستای ساماندهی بخش حمل ونقل جاده ای و باحضور سرپرست فرمانداری زرند، مديركل، معاونين و روساس ادارت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، رئيس دادگستری شهرستان زرند، فرماندهی سپاه ناحیه زرند، مسئولين انجمن صنفی شركت ها و موسسات حمل و نقل كالا و مسافر برگزار شد.

احسان عراقی زاده مدير كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در جريان اين نشست گفت: شركت هاي حمل ونقل مسافربری جاده ای بايستی برای جذب مسافر بحث ايمنی سفر را در اولويت اول ، نظافت پايانه و نظافت ناوگان خود را در اولويت ديگر قرارداده و برخورد مناسب با مسافران را همواره مدنظر قراردهند، لذا با رعايت چنين آيتم هايی، مسافران ترجيح می دهند بجای سفر با خودرو های شخصی های غيرمجاز مسافربر، با ناوگان عمومی و قانونی و ايمن سفر كنند.

عراقی زاده تصريح كرد: تعامل با پليس راه از مهمترين ضرورياتی است كه مديران شركتهای حمل ونقلی و رانندگان حرفه ای بايد به آن عمل كنند زيرا فرماندهان و پرسنل پليس راه و مجموعه راهداری و حمل ونقل جاده ای اهداف واحدی را دنبال می كنند كه ايمنی سفر و به حداقل رساندن سوانح و تلفات جاده ای از مهمترين آنهاست.

وی افزود: اجرای سياست های كلي بخش حمل ونقل مانند نوسازی ناوگان، بيمه رانندگان و مواردی از اين دست توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای كشور پيگيری و اجرا می شوند، اما شكايات مردمی و تخلفاتی كه توسط شركتها ی حمل ونقلی و رانندگان برون شهری رخ می دهد، دركميسيون های ماده 11 و 12 مطرح شده و مورد رسيدگی قرار می گيرند.

یحیی پورحبیبی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرند با بیان اين مطلب كه زرند دارای ۱۳ شرکت حمل و نقل کالا ی فعال می باشد و عملیات جابجایی بارهای معدنی گندله، کنسانتره، سنگ آهن، شمش فولاد، زغال سنگ و... از مبدا زرند به سایر نقاط کشور را انجام می‌دهند، افزود: عمده بار شهرستان زرند به استان‌های هرمزگان و اصفهان حمل می شود.

پورحبيبی افزود: در سال گذشته با اجرای سیستم اعلان بار و نوبت دهی مجازی به همت انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و انجمن رانندگان زرند و حمایت شورای تامین شهرستان، توزیع بار عادلانه انجام شد و از تخلفات احتمالی شرکت ها و رانندگان جلوگیری بعمل آمد.

سیدرضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری زرند با اشاره به حجم بالای حمل ونقل بار در اين شهرستان بر ضرورت احداث پایانه بار تاکید كرد و گفت: صنعتی شدن شهرستان زرند و افزایش جابجایی بار در محورهای حوزه شهرستان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، شهرستان زرند با حمل ۴/۲میلیون تن بار رتبه سوم استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر ضرورت احداث پایانه بار در شهرستان با توجه به افزایش جابجایی بار، افزود: بمنظور کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی تردد، کاهش تصادفات برون شهری و کاهش ترافیک جاده ها و کنترل و مدیریت بر بار و کالاهای ورودی و خروجی شهرستان زرند، احداث پایانه بار را بیش از پیش امری ضروری است که در این خصوص قول مساعد همکاری را خواهیم داد.