شناسهٔ خبر: 109956 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد؛

لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می‌یابد

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تسریع در انجام پروژه لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت نگهداشت عمق مطلوب کانال بندر بوشهر برای پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تنی و با پیگیری‌های انجام شده، شناور مدرن مکران ۲ که از به‌روزترین شناورهای تخصصی لایروبی است و سال گذشته با ظرفیت ۴۰۰۰ تن به ناوگان تجهیزات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر امام خمینی ملحق شده است، به بندر بوشهر اعزام شد.

شکیبی نسب افزود: این تصمیم در جهت تقویت پروژه لایروبی نگهداری در بندر بوشهر بوده و در حال حاضر با مجموع دو فروند لایروب (بستان و مکران ۲)، تعمیق کانال دسترسی بندر بوشهر به سرعت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عمق آب در لنگرگاه خارجی بندر بوشهر ۱۵ متر است که از طریق کانال خارجی به طول ۹۲۰۰ متر و عمق ۱۰/۸ متر به لنگرگاه داخلی و از لنگرگاه داخلی به وسیله کانال داخلی به طول ۳۹۰۰ متر و عمق ۱۰/۳ متر به خور سلطانی، اسکله‌های بندر بوشهر و از آنجا به خور لشگری و پودر منتهی می‌شود.