شناسهٔ خبر: 109963 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار ویژه خوزستان در بازدید از بندر امام:

کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام/ کامیون‌داران در صورت سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا از برخی مشوق‌ها برخوردار می‌شوند

بندر امام خميني استاندار ویژه خوزستان اعلام کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون میزان کالای اساسی انباشته شده در بندر امام خمینی (ره) از ۴ میلیون تن به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کاهش یافته است که نشان می‌دهد خروج کالا از این بندر با سرعت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صادق خلیلیان استاندار ویژه خوزستان در حاشیه بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از بندر امام خمینی (ره) گفت: گفت: مشوق‌هایی برای کامیون‌داران در راستای سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا از بندر امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده تا حمل کالا از بندر امام خمینی (ره) با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: در صورتی که کامیون‌داران در ترخیص کالا از این بندر همکاری کنند، از این مشوق‌ها برخوردار خواهند شد.

استاندار خوزستان افزود: در ۲ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ترخیص کالا از بندر امام خمینی (ره) به خوبی انجام شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، خلیلیان افزود: در زمان آغاز کار دولت جدید چهارمیلیون تن کالا در بندر امام دپو شده بود که در حال حاضر این ذخایر به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده که نشان می‌دهد تخلیه کالا از این بندر با سرعت در حال انجام است.