شناسهٔ خبر: 110010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

استفاده همزمان از امتیاز طرح‌های حمایتی نهضت ملی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ممکن نیست

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیانی که قبلا در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، امکان استفاده همزمان از امتیاز طرح‌های حمایتی نهضت ملی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ندارند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری با اشاره به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، اظهار داشت: متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت نام نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/ اقدام به ثبت نام کنند.  

وی افزود: پس از ورود به سامانه می بایست در بخش نوع سرپرستی، گزینه "متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) " را انتخاب کنند.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: متقاضیانی که قبلا در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، امکان استفاده همزمان از امتیاز طرح‌های حمایتی نهضت ملی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ندارند.  

وی ادامه داد: متقاضیانی که طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واجد شرایط هستند و قبلا در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، جهت بهره‌مندی از قانون مذکور می‌توانند در صورتی که به ویرایش اطلاعات خود دسترسی دارند، وارد کارتابل خود (در سامانه نهضت ملی مسکن) شده و در قسمت "مشاهده و پیگیری درخواست‌ها"  اطلاعات سرپرستی خود را ویرایش کنند.  

اکبری تصریح کرد: در صورتی که متقاضی پس از مراجعه به کارتابل خود در قسمت "مشاهده و پیگیری درخواست سامانه"، دسترسی به ویرایش اطلاعات را نداشته باشد، می بایست از درخواست‌های قبلی خود انصراف داده و مجدد نسبت به ثبت نام اقدام کند.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پس از انجام ثبت نام، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه صورت می‌پذیرد.