شناسهٔ خبر: 110030 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر:

اولویت ساخت مسکن برای کارکنان دولت با دستگاه‌هایی است که زمین دراختیار بگذارند

شورای مسکن بوشهر 2.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: دستگاه ها و شرکت های دولتی در استان بوشهر چنانچه دارای اراضی داخل محدوده شهرها می باشند، به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام تا با اولویت ۵۰ درصد سهمیه برای پرسنل همان دستگاه یا شرکت ، واحد مسکونی از این طرح اختصاص داده شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی از بوشهر، دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر به ریاست معاون  هماهنگی امور عمرانی  و با حضور فرمانداران،شهرداران،مدیران دستگاه‌های اجرایی ، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات استانداری برگزار و آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن  و آخرین اقدامات انجام شده طرح اقدام و جهش تولید و عرضه مسکن در استان مورد بحث بررسی قرار گرفت.
سید محمود دستغیبی مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر گزارش پیشرفت پروژه ها را تشریح کرد و گفت: در استان بوشهر طرح جهش تولید مسکن جانمایی زمین دولتی مناسب در شهرهای مختلف استان صورت پذیرفته که در بیشتر شهرها نیز عملیات اجرایی آغاز گردیده یادر حال ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت : بارها به دستگاهها و شرکت های دولتی در استان  اعلام داشته که چنانچه دارای اراضی داخل محدوده شهرها می باشند، به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام تا با اولویت ۵۰ درصد سهمیه برای پرسنل همان دستگاه یا شرکت، واحد مسکونی از این طرح اختصاص داده شود که علی رغم پیگیری های مکرر تا کنون این امر توسط دستگاه هایی اجرایی میسر نشده است .

وی بیان کرد : بر اساس طرح جهش تولید مسکن سالیانه یک هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که سهم شهر بوشهر که به شرکت عمران عالیشهر ابلاغ گریده است. و در حال حاضر زمین بیش از چهار هزار واحد تأمین و عملیات زیر ساخت آن برای بیش از دو هزار واحد نیز انجام گرفته است.

در ادامه این جلسه اعضا شورا گزارشی از عملکرد دستگاه اجرایی خود در خصوص اجرای  طرح ملی مسکن ارائه کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با وجود اهمیت مسکن در این بره از زمان این استان عقب ماندگی‌های قابل توجهی در این بخش دارد که با توجه به سیاست های جهش تولید مسکن باید گام‌های موثرتری در این راستا برداشته شود و قصور و کوتاهی  از هیچ یک از اعضاو مسئولین و متولیان ذی ربط در حوزه تامین مسکن مردم عزیز استان پذیرفتنی نخواهد بود.

رستمیان درباره تامین مسکن در استان بوشهر یادآور شد: در حوزه مسکن سالانه ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی برای سایر اقشار و یکهزار واحد برای محرومان در استان بوشهر تعریف شده است که با توجه به ضرورت و عقب ماندگی‌های موجود در این بخش در گام اول پیگیر برنامه ۲ ساله احداث مسکن در استان آغاز شده است .

وی گفت : برای آخرین بار  به مدیران دستگاه های اجرایی جهت تخصیص اراضی مازاد دستگاهها برای اختصاص اراضی جهت ساخت واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن به پرسنل خود اخطار شفاهی داده و در جلسه بعد چنانچه اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته باشد کتبا به ایشان اخطار داده خواهد شد. رستمیان  با تاکید براینکه امید مردم به مدیران جهادی است افزود:  یکی از محورهای کار مدیریت ارشد استان بوشهر از جمله فرمانداران ،شهرداران ومدیران دستگاه‌های اجرایی استان را تامین مسکن مناسب برای مردم دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: در این شرایط مهمترین محور فعالیت‌های استان براساس تولید مسکن خواهد بود و تلاش می‌شود در آینده نزدیک شاهد جهشی در ساخت مسکن در استان باشیم.