شناسهٔ خبر: 110040 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل ونقل هوایی در هفته ای که گذشت؛

افزایش ۴۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فروردین ماه/انتصاب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

چند نما از هواپيمای ايرباس A۳۲۱ شركت هواپيمايی ايران اير هما افزایش ۴۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فروردین ماه و افزایش همكاری های همه جانبه میان ایران و ایكائو و همچنین انتصاب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اهمیت برپایی کارگاه آموزشی هوانوردی در ایجاد راهبرد جدید در همكاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برپایی کارگاه آموزشی همکاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی باعث ایجاد راهبرد جدید در تعاملات دو جانبه خواهد شد.

افتتاح پروژه های ارتباطی و ناوبری در فرودگاه زنجان و سایت گیلوان

با حضور معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از پروژه های فرودگاه زنجان و سایت گیلوان در حوزه های ارتباطی و ناوبری با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال بهره برداری شد.

اعزام حجاج به سرزمین وحی از فرودگاه بندرعباس

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان از اعزام ۵۶۰ زائر به سرزمین وحی خبر داد و گفت: زائران خانه خدا هفته آخر خرداد ماه در قالب دو پرواز به عربستان اعزام خواهند شد.

ممنوعیت پروازهای ورودی و خروجی به عراق به دلیل ریزگردها

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از ممنوعیت پروازهای ورودی و خروجی به عراق به دلیل وجود ریزگردها بر فراز کشور همسایه خبر داد.

افزایش ۴۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فروردین ماه 

بررسی آمار پروازهای داخلی در فرودین ‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور افزایش ۴۷ درصدی داشته است و پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در فروردین سال ۱۴۰۱ مسیر تهران- مشهد با تعداد ۷۲۷ پرواز بوده است.

افزایش همكاری های همه جانبه میان ایران و ایكائو

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در دیدار با مدیر دفتر ناوبری هوایی ایكائو بر افزایش همكاری های همه جانبه میان ایران و ایكائو تاكید كرد و گفت: شعار صنعت حمل ونقل هوایی ایران، همكاری مشترك و ایفای نقش هایی است كه توسط ایكائو بر عهده ما گذاشته شده است.

اعزام بیش از یک هزار زائر خانه خدا از فرودگاه بیرجند به سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی از اعزام بیش از یک هزار زائر خانه خدا در قالب پنج پرواز در هفته نخست تیرماه از فرودگاه بیرجند خبر داد .

اعزام بیش از ۵۵۰۰ هزار زائر سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از اعزام بیش از ۵۵۰۰ هزار نفر زائر خانه ی خدا در خرداد ماه ۱۴۰۱ از فرودگاه بین المللی مشهد خبر داد.

اعزام بیش از ۴۴۰۰ زائر خانه خدا از فرودگاه بین المللی اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از اعزام ۴۴۱۷ زائر بیت الله الحرام از فرودگاه بین المللی اصفهان خبر داد.

اعزام بیش از ۱۷۰۰ زائر خانه خدا از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد

مدیرکل فرودگاه های استان یزد گفت: انتقال زائران یزدی خانه خدا از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد به فرودگاه مدینه منوره برای شرکت در مراسم مناسک حج تمتع امسال انجام خواهد شد.

فعالیت کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی یزد از سر گرفته شد

مدیرکل فرودگاه‌های یزد از فعالیت دوباره ترمینال بار این فرودگاه خبر داد و گفت : برای راه اندازی این ترمینال از تغییر کاربری سوله واقع در فرودگاه استفاده می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منصوب شد

وزیر راه و شهرسازی، در حکمی حمیدرضا سیدی را به ‌عنوان معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منصوب کرد.

مطالعات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه در دستور کار است

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام مطالعات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه در سال جاری خبر داد.

پروازهای نوبت صبح فرودگاه ایلام به علت گرد و غبار لغو شد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: به علت گرد و غبار در آسمان استان ایلام پروازهای نوبت صبح این فرودگاه لغو شد.

پروژه شهر‌ فرودگاهی امام رضا(ع) يک پروژه حیاتی و ویژه است

استاندار خراسان رضوی، پروژه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) را پروژه‌ای حیاتی توصیف کرد و گفت: این پروژه با توجه به رشد سفرهای هوایی، ریلی و زمینی مشتاقان ثامن الحج به مشهدالرضا(ع) بسیار مورد اهمیت است.

فعالیت ترمینال بار فرودگاه یزد از سر گرفته شد

مدیرکل فرودگاه‌های یزد از فعالیت دوباره کارگو ترمینال فرودگاه یزد خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این ترمینال از تغییر کاربری سوله واقع در فرودگاه استفاده می‌شود.