شناسهٔ خبر: 110050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آران و بیدگل انجام پذیرفت؛

رفع دغدغه های شرکت های تولیدی با مساعدت‌های همه جانبه

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آران و بیدگل- اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آران و بیدگل، مشکلات شرکت های تولیدی این شهرستان تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آران و بیدگل با حضور استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی این اداره‌کل، جمعی از صنعتگران و دیگر اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.  

 معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: مطابق با تبصره ماده ۸ آیین نامه اجرایی ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی و سردرگمی صنعتگران،  تولیدکنندگان، متقاضیان سرمایه گذاری و ... کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان آران و بیدگل تشکیل شد.  

وی افزود: همچنین این کارگروه در راستای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» برگزار شد که در طی آن ضمن احصا مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان، راهکارهایی جهت رفع موانع ارائه شد.  

 پارسایی راد اذعان داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کاهش بروکراسی‌های زائد اداری و همچنین افزایش سطح رضایتمندی اصحاب تولید و خدمات نقش موثری دارد.  

وی گفت: عمده مباحث شرکت‌های تولیدی که در این کارگروه مطرح شد پیرامون مشکلات کاربری، مالکیتی و زیرساختی بود که در این رابطه درخواست‌ها از لحاظ احراز عدم مغایرت با ضوابط حقوقی و قوانین جاری بالادستی، بررسی شد و پس از آن جهت رفع موانع تعیین تکلیف شد. برخی مشکلات نیز احصا و در شورای اداری در رابطه با آن تصمیم گیری شد.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اراضی شرکت‌های صنعتی که در سنوات قبل خارج از حریم بوده و در حال حاضر  به دلیل توسعه شهر، در داخل حریم واقع شده‌اند گفت: در این کارگروه مقرر شد جهت حل این قبیل مشکلات کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل و تعیین تکلیف شود.