شناسهٔ خبر: 110051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل؛

اولویت بندی رفع مشکلات توسعه ای آران و بیدگل

شورای اداری استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل برنامه ریزی برای منابع مالی و تکمیل جاده کنارگذر آران و بیدگل انجام پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل به منظور بررسی و رفع مشکلات مختلف این شهرستان با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موارد مطرح شده در این نشست و مصوبات آن اظهار داشت: در شورای اداری استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل مصوبات مختلفی در حوزه راه و شهرسازی داشتیم که از جمله مهمترین این مصوبات می‌توان به برنامه ریزی برای منابع مالی و تکمیل جاده کنارگذر آران و بیدگل اشاره کرد.  

وی افزود: مسائل و مشکلات راههای منتهی به آران و بیدگل و دسترسی‌های مربوطه به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.  

قاری‌قرآن با اشاره به مصوبات حوزه مسکن این شهرستان اذعان داشت: مبحث اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان آران و بیدگل مطرح و بررسی شد همچنین مسکن مهر نوش آباد نیز تعیین تکلیف شد.  

وی بیان داشت: رسیدگی به منطقه یحیی آباد از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که با توجه به اینکه در این رابطه موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی مطرح است، اعتبارات لازم جهت ساماندهی به راه و شهرسازی تخصیص داده شد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ میلیون تومان از محل بازآفرینی برای ساخت مدرسه اختصاص یافت و امسال نیز ۴ میلیارد تومان برای تکمیل مدرسه و ۳ میلیارد تومان برای روشنایی یحیی آباد دیده شده است.  

وی هدف از برگزاری این جلسات را هم اندیشی، تعامل و همکاری در راستای رفع مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: ایجاد توسعه پایدار و استفاده از ظرفیت‌های ویژه شهرستان آران و بیدگل مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه نهادهای ذیربط است.  

 قاری‌قرآن اولویت‌بخشی، رسیدگی به مسائل و کسب رضایت مردم را از وظایف اصلی برشمرد و گفت: سفرهای شهرستانی و حضور مسئولین در شهرستان ها موجب تسهیل در ارائه خدمات مطلوب به جامعه و فتح بابی جهت رفع مشکلات است.  

وی با اشاره به محدودیت‌ها و چالش‌های موجود در روند پروژه‌های راهسازی مبحث عدم تامین منابع مالی را یکی از دلایل اصلی افزایش مدت اجرای پروژه ها عنوان کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای ایمن سازی جاده ها و رضایت کاربران راه تمام تلاش خود را به کار بسته است لیکن جهت تسریع در روند پروژه‌ها، عزم جدی نیاز است که این موضوع نیز تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همواره یکی از اولویت های این اداره کل اجرای پروژه های با کیفیت و به سرانجام رساندن آن است لذا مبحث تامین اعتبار بسیار ضروری بوده چرا که در صورت عدم تامین منابع مالی، عملا برنامه ریزی برای اجرای پروژه غیر ممکن است.  

 وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به اصفهان اذعان داشت: از آنجایی که کنارگذر آران و بیدگل از پروژه های اولویت دار محسوب می شود پیشنهاد تخصیص اعتبار به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه در سفر رئیس جمهور داده می‌شود.  

گفتنی است: شورای اداری استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل در ادامه سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به این شهرستان برگزار شد و مسائل و مشکلاتی پیرامون عدم تامین آب طرح نهضت ملی مسکن شهرستان آران و بیدگل، جاده ابوزید آباد محمدآباد و جاده حسین آباد قاسم آباد و... مطرح و در خصوص رفع این قبیل معضلات تصمیم گیری شد.