شناسهٔ خبر: 110090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد:

۳۱ مصوبه حاصل سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرهای پاکدشت و قرچک

سفر وزیر راه و شهرسازی به پاکدشت و قرچک-8.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از سفر پرخیر و برکت وزیر راه و شهرسازی و ۳۱ مصوبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه گفت: در سفر پر خیر و برکت مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی ۳۱ مصوبه تعیین شد که از مهمترین آنها می توان به تخصیص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی جهت اتمام پروژه های اورژانس اجتماعی قرچک و پاکدشت و مجتمع درمانی زینبیه اشاره کرد.

وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی درباره تسریع در روند اجرایی پروژه های زیرگذر راه آهن محدوده شهرستان قرچک  افزود: ۴۵۰ هکتار از اراضی ملی پلاک رحمت آباد قرچک جهت شهرک در طرح نهضت ملی مسکن تحویل از اداره منابع طبیعی با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری تخصیص می یابد.

محبت خواه به دستور مهندس قاسمی برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان و لوله گذاری توسط وزارت نیرو در این سفر خبر داد و گفت:  ایشان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در این سفر برای ساماندهی تسهیلات جهت واحدهای ساخته شده فاقد متقاضی و پیوستن به طرح نهضت ملی مسکن (پروژه سبحان) دستور ویژه صادر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به دیگر مصوبات مهم این سفر اشاره کرد و گفت:مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با مشارکت شهرداری قرچک به احداث کمربندی شمالی این شهر به طول ۹ کیلومتر اهتمام ورزد.

وی از اتصال محور ورامین – قرچک به محور امام رضا (ع) از کریدورهای روستایی از دیگر مصوبات مهم سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستانهای پاکدشت و قرچک اشاره و تصریح کرد: تسریع در تکمیل و تجهیز استادیوم ده هزار نفری قرچک، تکمیل پروژه مدرسه ۱۵ کلاسه شهرک نگارستان واقع در محله بافت فرسوده پویینک ،احداث مجتمع آموزشی – فرهنگی توسط وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) تخصیص ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بابت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قرچک،احداث مرکز جامع سلامت و احداث پایگاه اورژانس در محلات پویینک و فردیس قرچک و همچنین دستور تخصیص واحد مسکونی به خانواده شهید مفقود الاثر علی اصغر فلاح از دیگر مصوبات مهم این سفربود.