شناسهٔ خبر: 110135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل بزرگراه میرجاوه- زاهدان- بم نیازمند حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل ساخت باند دوم در محور مواصلاتی میرجاوه- زاهدان- بم نیازمند افزون بر ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم اظهار داشت: طول کلی این محور ۲۹۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم به منظور شتاب بخشی به توسعه استان و فراهم شدن زمینه تردد ایمن کاربران جاده ای توسط این اداره کل در دست ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان برای توسعه و رفاه شهروندان نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل ونقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است، گفت: تاکنون برای احداث بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای بهره مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز افزون بر ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

اکبری تصریح کرد: از آنجایی که محور مواصلاتی میرجاوه- زاهدان - بم یکی از کریدور‌های اصلی ترانزیت در محور جنوب شرق بشمار می‌رود این اداره کل تلاش دارد در سالجاری از مجموع ۴۲ کیلومتر بزرگراه در دست احداث ۳۴ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

وی  افزود: این اداره کل در نظر دارد علاوه بر ۴۲ کیلومتر بزرگراه در دست احداث در محور میرجاوه- زاهدان- بم، در سالجاری در صورت تامین اعتبار، عملیات ساخت باند دوم در قطعه چهار این محور ترانزیتی استان را نیز آغاز کند.