شناسهٔ خبر: 110137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بازرسی لرستان:

ایمن‌سازی موقت محورهای روستایی معمولان تسریع شود

ایمن‌سازی موقت محورهای روستایی معمولان تسریع شود2لرستان.jpg ایمن‌سازی موقت نقاط آسیب‌دیده و مستعد حادثه در برخی محورهای روستایی بخش معمولان باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، سعید رازانی که به همراه سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری پلدختر و جمعی از مسئولان محلی از محور روستایی بُن‌تومان بازدید می‌کرد، گفت: راه‌های ارتباطی شهرستان پلدختر در سیل‌های سال ۹۸ دچار آسیب جدی شد که با توجه به حجم خرابی تاکنون اقدامات قابل توجهی صورت گرفته، اما بازسازی و ایمن‌سازی کامل در گرو تخصیص اعتبارات کافی است.

وی با بیان اینکه در بازدید از محور بُن‌تومان و چند محور دیگر معمولان، نقاط تخریب‌شده مستعد حادثه زیادی مشاهده شد که نیازمند ایمن‌سازی است، تصریح کرد: به‌زودی در جلسه‌ای مشترک با استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دستگاه‌های ذیربط پیگیری لازم برای تامین اعتبارات بازسازی و ایمن‌سازی موقت نقاط دارای اولویت انجام می‌شود که درصورت تزریق اعتبار، راهداری باید در اسرع وقت نسبت به بازسازی و ایمن‌سازی موقت نقاط اولویت‌دار اقدام نماید.

مدیرکل بازرسی لرستان خاطرنشان کرد: درصورت عدم تعامل در تامین اعتبارات و کوتاهی در ایمن‌سازی، مسئولیت جان باختن افراد در این محورها متوجه همه مسئولان خواهد بود بنابراین هرجا نیاز باشد بازرسی با تمام ظرفیت وارد میدان می شود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم در این بازدید با اشاره به اعتبارات سفر ریاست جمهوری گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی راه‌های سیل‌زده مصوب شد که تا این لحظه تخصیصی صورت نگرفته است و پیگیری برای وصول این میزان اعتبار ادامه دارد.

مرتضی شیروانی با استقبال از حساسیت مدیرکل بازرسی استان نسبت به ایمنی راه گفت: این دقت نظر مجموعه بازرسی بسیار امیدوارکننده و تلنگری به سایر دستگاه‌های ذیربط است تا مشارکت بیشتری در اجرای پروژه‌ها و تسهیل در روند خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به حجم خسارات سیل‌های سال ۹۸ همچنان تعدادی از پل‌ها و راه‌های شهرستان پلدختر موقت است و نگران عدم تاب آوری آنها در فصل بارش هستیم از این‌رو انتظار می‌رود تخصیص اعتبارات به‌طور جدی پیگیری شود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اعلام آمادگی کرد درصورت تامین اعتبار اولیه نسبت به بازسازی و ایمن‌سازی موقت نقاط اولویت‌دار محورهای روستایی معمولان به ویژه بن‌تومان، آمیران کوشکی و ... اقدام شود.