شناسهٔ خبر: 110186 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد :

بسیج تمامی امکانات و ناوگان حمل ونقل عمومی در حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بنادر کشور

گزارش حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، از بسیج تمامی امکانات و ناوگان به منظور تسریع در حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بنادر کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان در نشست ویدیو کنفرانسی با حضور مدیران کل ، معاونین حمل و نقل، رؤسای ادارات حمل و نقل کالا ی استان های سراسر کشور ، اظهارکرد : در حال حاضر با ورود و پهلوگیری کشتی های حامل کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور و همزمانی با فصل برداشت محصولات کشاورزی فسادپذیر، اهمیت تسریع در حمل مایحتاج عمومی مردم وتأمین کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان در اقصی نقاط کشور و توزیع در بازارهای مصرف ،دوچندان گردیده و تلاش براین است با گستردگی و تقویت فعالیت ها ، امکانات و نیروی انسانی، تخلیه کالاها از کشتی ها هرچه سریع تر انجام شود و مازاد کالاها در انبارهای مبادی ورودی ذخیره سازی شود .

شهرکی با اعلام این که از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۴ میلیون تن کالاهای اساسی در کشور حمل شده است، افزود : این میزان کالا توسط ۱۶۳ هزار سفر ناوگان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است . بیشترین میزان حمل از مبادی بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی با تلاش رانندگان کالا صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این نشست مقررشد با تشکیل ستاد ویژه حمل کالاهای اساسی در ستاد مرکزی سازمان و کمیته حمل ونقل در ادارات کل و رصد و پیگیری لحظه ای از میزان سهمیه ، ناوگان اعزامی و ارایه گزارشات و اقدامات به عمل آمده به دستگاه‌ها ، وضعیت حمل کالاها به صورت روزانه و مستمر به ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه شود. همچنین با صنوف حمل ونقل و سایر سازمان ها و دستگاه های ذیربط ، هماهنگی و تعامل های دوسویه برقرار شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ در بخش دیگری از این نشست ، مدیران کل و معاونین حمل و نقل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، ضمن بیان گزارش اقدامات انجام شده ، مسائل و مشکلات موجود در حوزه ذیربط رابیان کردند تا با همفکری و هم اندیشی ، در فرایند کار تسهیل و تسریع شود.