شناسهٔ خبر: 110200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حاشیه بازدیدمعاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی از ساخت راههای جنوب کرمان بیان شد :

توجه خاص دولت سیزدهم به ایجاد زیر ساخت های مناطق محروم

 جنوب کرمان غفاری معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی در سفر یک روزه خود به جنوب کرمان از توجه خاص دولت سیزدهم به ایجاد زیر ساخت های مناطق محروم خبرداد وگفت : شخص ریاست محترم جمهور توجه خاصی به این مناطق دارند.

 به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان) محمود غفاری معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی هدف از سفر به جنوب کرمان را بررسی  پروژه های راهسازی جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: با توجه به نگاه خاص دولت سیزدهم به ایجاد زیر ساخت های مناطق محروم دراین سفر گزارش دقیقی از وضعیت منطقه با عنوان یک بسته در وزارت راه و شهرسازی تدوین و پیش از سفررئیس جمهوری به منطقه جنوب کرمان آماده و به نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

 وی افزود: خوشبختانه طی سال های گذشته برنامه ریزی فشرده برای پیشبرد طرح ها انجام شده ولی منتها کافی نیست. امیدواریم در سفر رئیس جمهور شاهد مصوبات خوبی برای منطقه جنوب کرمان باشیم

معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی به مرز هوایی فرودگاه جیرفت اشاره کرد و گفت: مرز هوایی منطقه جنوب کرمان را میتوان  از از طریق وزارت کشور پیگیری کرد اما قبل از ان باید  پیشنهاد این موضوع تنظیم و به دولت ارسال شود ما نیز در وزارت راه و شهرسازی با این طرح موافق هستیم و با نگاه مثبت کمک خواهیم کرد.

غفاری همچنین به طرح راه آهن جیرفت اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح در حال نهایی شدن است.هزینه های اجرای راه آهن بسیار سنگین است، هزینه اجرای هر متر راه آهن در شرایط معمولی را بیش از سه برابر هر کیلومتر آزادراه برشمرد.

غفاری منابع تامین راهها را منابع عمومی و سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به منابع محدود اعتباری باید از منابع عمومی یا سرمایه گذاری استفاده کنیم و در بخش سرمایه گذاری اگر سرمایه گذار معتبری وجود داشته باشد، آماده همکاری با سرمایه گذار هستیم  و در نهایت اگر سرمایه گذار وجود نداشته باشد از منابع عمومی باید برای اجرای طرحها خواهیم کرد.

وی در پایان گفت : امیدواریم درکارگروه مربوطه بتوانیم تلفیقی از منابع عمومی و مشارکت سرمایه گذاری را برای طرحها در جنوب کرمان فراهم کنیم.