شناسهٔ خبر: 110215 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد:

ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و بهینه سازی ارائه خدمات درمناطق آسیب‌ پذیر یکی اهداف احداث مراکز فرهنگی

 جنوب کرمان/ توکلی معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان، با جمعی ازاصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ازمراحل ساخت سراهای محله بازدید و تاکید کرد ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و بهینه سازی ارائه خدمات در مناطق آسیب‌پذیر یکی از اهداف احداث مراکز فرهنگی است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، پیمان توکلی معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از سراهای محله های شهر جیرفت گفت : این مجموعه ها  با رویکردهای متفاوت درمحله های مختلف شهری جانمایی می شوند. ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و بهینه سازی ارائه خدمات در مناطق آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار یکی از اهداف احداث این مراکز فرهنگی است.

وی در جمع خبرنگاران و هنرمندان، اولویت انتخاب  و جانمایی راه اندازی سرای محله ها را در بافت تاریخی، بافت میانی ،بافت های قدیمی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و کاربری‌های ناسازگار و پهنه شهری و پیشینه روستایی عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به نیاز سنجی شهرهای جنوب کرمان  ۱۱ محله هر کدام  یک مرکز  برای احداث سرای محله در نظر گرفته شده است.

توکلی با اشاره به اینکه درساخت این مراکز از نظر مشاوران متخصص حوزه فرهنگ و هنر استفاده شده بیان داشت: در هر منطقه با توجه به نیاز سنجی انجام گرفته درجهت ارتقا سطح فرهنگی، سلامتی، پزشکی و یا ورزشی مکان هایی جانمایی شده و برای احداث مراکز مورد نظر، محل و زمین به اداره مربوطه واگذار شده است.

معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه۱۱سرای محله در مناطق  مختلف شهری و بافت فرسوده میانی شهرها در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این مراکز با رویکرد فرهنگی احداث شده و شامل سالن آمفی تئاتر، کارگاه آموزشی، واحد سمعی بصری و سالن مطالعه هستند.

وی در ادامه با ابراز امیدواری در تسریع در بهره برداری ازسه  سرای محله افزود: یکی از مهم ترین مشکلات پیش رو  تامین نیاز مالی  این پروژه ها است. که در صورت تخصیص بودجه ۳ سرای محله مورد بازدید تکمیل و به بهره برداری می رسند.