شناسهٔ خبر: 11022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با قراردادي بالغ بر ۲ ميليارد تومان صورت گرفت؛

آغاز عمليات روكش آسفالت محور – بم زاهدان حدفاصل بروات اتوبان خليج فارس

تعویض تابلو مديركل راه وشهرسازي استان كرمان گفت: عمليات روكش آسفالت محور – بم زاهدان حدفاصل بروات اتوبان خليج فارس در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان، خداداد مقبلي با اعلام اين خبر گفت: عمليات بهسازي و روكش آسفالت محور – بم زاهدان حدفاصل بروات بزرگراه خليج فارس آغاز شده است و پيش بيني مي شود ظرف يك ماه آينده به پایان برسد.

وي مبلغ قرارداد اين پروژه را بيش از  ۲ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان اعلام كرد و گفت: با توجه به ترافيك بالايي كه از اين مسير عبور مي‌كند تا پايان عمليات تردد از لاين مجاور صورت مي‌گيرد. حدود ۲۰ كيلومتراز اين محور نیز نياز به روكش دارد.

تيغ‌زني ۵۱۰ كيلومترراه روستايي در بافت

سرپرست راه وشهرسازي بافت نیز از تيغ زني راههاي روستايي اين شهرستان خبر داد.رضا كريمي با اعلام اين خبر گفت: شهرستان بافت با دارا بودن ۴۵۰ کیلومتر راه شوسه و خاکی از گستردگی قابل توجهی برخوردار است.

وي افزود: بیش از یکصد روستاي اين شهرستان  دارای راه خاکی است که عملیات تیغ زنی  ۵۱۰ کیلومتر از راه‌های مذکور از آغاز سال جاری تا کنون در دو مرحله انجام شده و همچنان ادامه دارد.

  علاوه بر تیغ زنی راههای روستایی عملیات بوته کنی و تسطیح شانه راه‌های اصلی و فرعی نیز در سال جاری نیز  در دو مرحله به طول ۶۰۰ کیلومتر انجام شده است.

جمع‌آوري ۲۰ تابلو LED نصب شده غیرمجاز

 جمع‌آوري تابلوهای LED نصب شده در ابنیه و راه‌های حوزه استحفاظی رفسنجان نیز خبر دیگر این استان است.

 علي عباسی‌پور سرپرست راه وشهرسازی رفسنجان در این باره گفت: ۲۰ عدد تابلوی LED نصب شده غیر مجاز در ابنیه راههای حوزه استحفاظی رفسنجان توسط عوامل راهداری رفسنجان جمع آوری شد.

وي تأكيد كرد: با هماهنگی مدیریت راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان کرمان و با دستورقضایی و همکاری نیروی انتظامی و به منظور افزایش ایمنی راهها و جلوگیری  ازبروز حوادث و تصادفات اين تابلوها از سطح راههاي حوزه استحفاظی رفسنجان جمع آوری شد.

   بدیهی است نصب هرنوع تابلو و علایم در حاشیه محورهای مواصلاتی باید باهماهنگی اداره راه وشهرسازی آن شهرستان و صدور مجوز از اداره ایمنی وحریم راهها صورت پذیرد./

نظر شما