شناسهٔ خبر: 110304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور سند مالکیت برای اراضی تصرفی بدون معارض تسهیل می‌یابد 

سردشت معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: باتوجه به لزوم تعیین تکلیف اراضی تصرفی بدون معارض، فرایندهای صدور سند مالکیت برای صاحبان املاک و ساختمان‌های احداثی در این اراضی تسهیل می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) علیرضا فخاری در جلسه بررسی روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در سردشت، اظهار داشت: مقرر شده صاحبان املاک و ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی بدون معارض با پرداخت قیمت کارشناسی صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند شوند. 

وی در خصوص روند طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سردشت تصریح کرد: از ۶ هزار و ۸۰۰ خانوار ثبت‌نامی در شهرستان سردشت تاکنون ۲ هزار واجد شرایط شناسایی شده‌اند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سردشت شناسایی شده تا در اجرای طرح به کارگیری شوند. 

فخاری ادامه داد: الحاق اراضی به محدوده، اعطای سند به مساکن ساخته شده در اراضی دولتی و حل مشکلات تعاونی‌ها از مسائل مورد پیگیری مردم شهرستان سردشت است که با جدیت دنبال می‌شود. 

وی افزود: حضور در شهرستان سردست منجر شد تا از نزدیک در جریان مسائل قرار بگیریم و پیگیری این موارد نیز در اولویت ما خواهد بود. 

سهمیه شهرستان سردشت از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی بوده و ۴۰ هکتار زمین برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است.