شناسهٔ خبر: 110305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن

بیش از ٣ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پیرانشهر تامین ‌شده است

پیرانشهر  معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پیرانشهر ٣.٣۵ هکتار زمین تأمین شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) علیرضا فخاری در جلسه بررسی روند اجرایی طرح‌های نهضت ملی مسکن در پیرانشهر بیان کرد: اراضی مورد نیاز برای ساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان پیرانشهر از طریق استفاده از اراضی ملی و بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی و الحاق به محدوده تأمین و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 وی ادامه داد: تاکنون در شهرستان پیرانشهر ۵ هزار و ۵۵٩ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

 معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان تاکنون ٢هزار و ٢٩١ نفر واجد شرایط و باقی افراد در دست بررسی هستند.

 فخاری بیان کرد: در خصوص مسائل مرتبط با تعاونی‌های فرهنگیان پیرانشهر که مسئله صدور سند برای اعضای تعاونی وجود دارد مقرر شد با مساعدت  اداره کل را ه وشهرسازی استان مراحل صدور سند تسریع یابد.

 وی افزود: الحاق اراضی به محدوده شهری نیز در برخی اراضی این شهرستان باید بررسی تا از پدیده توسعه غیراصولی بافت شهری جلوگیری شود. 

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پیرانشهر شناسایی شده و عملیات اجرایی به زودی آغاز می‌شود.

 سیدمحسن حمزه‌لو بیان کرد: در کنار اجرای طرح‌ نهضت ملی مسکن، طرح‌های بازآفرینی شامل احداث کانال دفع آب‌های سطحی، توسعه شبکه فاضلاب شین‌آباد و ساخت مدرسه ١٢ کلاسه شین آباد در شهرستان پیرانشهر اجرا می شود.