شناسهٔ خبر: 110319 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جلسه هم‌اندیشی استقرار صندوق پژوهش و فناوری مطرح شد؛

تمرکز بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های حمل و نقلی کشور

جلسه خانم حمیدیان جلسه هم‌اندیشی استقرار صندوق پژوهش و فناوری و نحوه تاسیس صندوق پژوهش و نوآوری در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، به ریاست فاطمه سادات حمیدیان،‌رئیس این مرکز روز سه‌شنبه، دهم خرداد ماه، در جلسه هم‌اندیشی استقرار صندوق پژوهش و فناوری نحوه تاسیس و سهم مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌ها را برای صندوق پژوهش و نوآوری در وزارت راه و شهرسازی را بررسی کرد.

در این جلسه نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت فرودگاه‌های کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت بازآفرینی شهری ایران به بیان نقطه نظرات، معضلات، نحوه مشارکت در صندوق و انتقال تجربیات خود در این حوزه پرداختند.

همچنین در این هم‌اندیشی تمرکز بر بهره برداری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های حمل و نقلی کشور و تمرکز بر اخذ تسهیلات و حمایت‌های مالی از صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری بنا به قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار گرفت.

شایان ذکر است، پیرو نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی» و در راستای تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، وزارت راه و شهرسازی درصدد استقرار اکوسیستم فناوری است تا بخشی از نیازهای فناورانه حوزه‌های مختلف را شناسایی و رفع کند؛ از این رو مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با همکاری تمامی بخش ها در راستای تشکیل این اکوسیستم اقدام به جهت گیری‌های راهبردی و استقرار نهادهای مرتبط اعم از صندوق پژوهش و نوآوری و مرکز نوآوری کرده است.