شناسهٔ خبر: 110363 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آغاز دهه کرامت اجرای طرح واکنش سریع در جاده‌های استان بوشهر آغاز شد

مهندس عبدالکریم اخترشناس معاون راهداری ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: اجرای طرح واکنش سریع (طوس) در راه‌های این استان همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت با ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی (بوشهر)، معاون راهداری  اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: اجرای طرح واکنش سریع (طوس) در راه‌های این استان همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت با ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت آغاز شد.

عبدالکریم اخترشناس افزود: هدف از اجرای طرح طوس خدمت رسانی بهتر و سریع‌تر در راهداری به کاربران جاده‌ای، اولویت دهی به نیازهای ضروری، تامین ایمنی راه‌ها، افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت است.

وی بیان  داشت : موضوع های قابل گزارش لکه گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز در راه‌ها، پاکسازی و شست و شوی علایم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلوها و علایم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علایم در پیچ‌های تند بدون علایم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکار سازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن سازی مخاطرات بالقوه است که منجر به حادثه یا بسته شدن جاده‌ها می‌شود.

اخترشناس با اشاره به ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت از تمام هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای بویژه رانندگان حرفه‌ای که در راه‌های این استان تردد دارند، خواست مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها که نیاز به اقدام سریع برای برطرف کردن دارد را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ گزارش دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای  تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود در صورت دریافت گزارش با بکارگیری سریع نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات نسبت به رفع نواقص در جاده ها اقدام شود.

طول راه‌های استان بوشهر چهار هزار و  ۴۰۰ کیلومتر است که شامل ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۲هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه اصلی و فرعی است.

همچنین ۲۶ اکیپ راهداری در محورهای ارتباطی استان فعال هستند.