شناسهٔ خبر: 11038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهوری در جمع مردم همدان اعلام کرد:

پایان راه آهن همدان - تهران در سال ۹۵/ آغاز عملیات اجرایی شهر جدید حورا

حسن روحانی حسن روحانی در سفر امروز خود به همدان و حضور در جمع مردم این استان از پایان پروژه های سال جاری این استان در طول دو سال آینده خبر داد و گفت: عملیات های در حال انجام همدان از جمله راه آهن همدان - تهران و کنارگذرهای این استان تا سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام حسن روحانی امروز در جمع شهروندان همدانی با بیان اینکه تمام پروژه‌ های سال ۹۴ باید در سال‌ های ۹۵ و ۹۶ اجرایی شوند، گفت: راه آهن همدان  -تهران که با ۲۷۱ میلیارد تومان در سال آینده به پایان خواهد رسید قطعا در اقتصاد و رفاه مردم استان بی تاثیر نخواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین ریل به صورت همزمان برای خط راه آهن همدان ـ تهران صورت می‌گیرد، گفت: تکمیل و بهره‌ برداری از کنارگذرهای همدان ـ رزن و همدان ـ اسدآباد با اعتبار ۱۲۲ میلیارد تومان در سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان جایگزین اکباتان، نهاوند، رزن، بهار و تویسرکان و تخصصی سوختگی بعثت با ۱۲۱ میلیارد تومان سال آینده به بهره‌ برداری می‎ رسد، بیان کرد: بهره‌ برداری از سدهای کلان، سرابی و شنجور و شبکه‌ های آبیاری با ۴۵ میلیارد تومان امسال یا سال آینده افتتاح می‎ شود.

روحانی گفت: برای تکمیل آزادراه ساوه ـ همدان که نیاز به ۳۰ میلیارد تومان داشت تأمین اعتبار صورت گرفته و سال آینده به بهره‌ برداری می‌ رسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات اجرایی شهر جدید حورا با وسعت یک هزار و ۲۰۰ هکتار برای اسکان ۱۲۰ هزار نفر در این سفر آغاز خواهد شد از توسعه فعالیت فرهنگی بنیاد ابن سینا و تأمین اعتبار هزینه‌ های آن نیز خبر داد.

روحانی با بیان اینکه ۱۱ پروژه گردشگری این استان با تأمین ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تا پایان سال ۹۵ افتتاح می‌ شود، تأکید کرد: ۴۲ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۸۴۷ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده است که در سال ۹۴ و ۹۵ افتتاح می ‎شوند.

محمد رودباری مدیرکل اداره راه و شهرسازی همدان نیز از بهره برداری ۲۸ کیلومتر باقی مانده باند جنوبی آزادراه کربلا تا تقاطع همدان - رزن همزمان با سفر هیئت دولت دراین استان خبر داد./

نظر شما