شناسهٔ خبر: 110404 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تشریح کرد؛

معرفی ۴ هزار و ۴۴۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌های عامل/ ۱۵۴ هزار و ۳۰۴ برگ سند مالکیت صادر شد

نهضت ملی رشت  مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از معرفی ۴ هزار و ۲۲۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن در استان گیلان تاکنون ۱۵۴ هزار و ۲۰۴ برگ سند مالکیت صادر شد.

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیاتی از اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن همراه با پیشرفت اجرا آنها، وضعیت سند دار کردن واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تحت مسئولیت بنیاد و همچنین اجرای طرح های عمرانی روستایی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ۲۹۴ هزار و ۸۵۰ مترمربع زمین برای احداث ۳ هزار و ۵۵ واحد در قالب ۲۰ پروژه در ۱۲ شهرستان استان تحویل شده است. هم‌اکنون در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۱ هزار و ۱۱۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۱۱ متقاضی حائز شرایط شناخته شده و ۷ هزار و ۱۳۰ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

دائمی با اشاره به اینکه اجرای طرح  نهضت ملی مسکن به دو روش بنیاد ساخت و گروهی ساخت برنامه‌ریزی شده و اجرایی خواهد شد، افزود: تعداد واحدهای بنیاد ساخت یکهزار و ۴۳۲ واحد در ۴ شهر در قالب ۵ پروژه و تعداد واحدهای گروهی ساخت نیز یکهزار و ۶۲۳ واحد در ۱۰ شهر در قالب ۱۶ پروژه است.

صدور ۱۵۴ هزار و ۳۰۴ برگ سند مالکیت توسط بنیاد مسکن گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بنیاد ساخت گفت: پروژه ۶۲۴ واحدی رشت دارای میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۰.۵ درصد، پروژه ۳۶ واحدی انزلی دارای پیشرفت فیزیکی ۳۳ و پروژه‌های ۴۰ واحدی لنگرود ، ۶۱۲ واحدی آستارا، ۱۲۰ واحدی لنگرود در مراحل تهیه نقشه، دریافت پروانه ساخت، عملیات خاکبرداری، تحکیم بستر است.

دائمی در خصوص سند دار کردن واحدهای مسکونی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد و روستاها اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان برای تعداد ۱۱۲ واحد مسکونی شهری در شهرهای رشت و فومن سند مالکیت صادر شد و برنامه‌ریزی لازم جهت صدور سند مالکیت ۸۱ واحد در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد.

وی به صدور اسناد مالکیت روستای و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: در راستای برنامه‌های توسعه تاکنون ۱۵۴ هزار و ۳۰۴ برگ سند مالکیت صادر شده است که ۱۵۲ هزار و ۳۱۸ برگ سند مالکیت روستایی و یکهزار و ۹۸۶ برگ سند روستایی و ۶۵۱ برگ سند  مالکیت شهری است.

صدور ۶ هزار و ۲۹۶ برگ سند در سال ۱۴۰۰

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ هزار و ۲۹۶ برگ سند صادر شده که از این تعداد ۵ هزار و ۶۴۵ برگ سند روستایی و ۶۵۱ برگ سند شهری بود.

دائمی تعداد روستاهایی که تاکنون مشمول طرح صدور سند شده اند را ۷۹۳ روستا برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان آماری از روند مقاوم سازی واحد‌های مسکونی استان را نیز ارایه کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی واحدهای مسکونی روستایی، ۱۴۹ هزار و ۳۹۲ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است و هم‌اکنون درصد مقاوم‌سازی مسکن در استان ۵۶ درصد است.

معرفی ۴ هزار و ۴۴۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن و احداث مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ سهیمه اختصاص یافته به استان گیلان ۸ هزار و ۹۷۵ واحد بود که از این تعداد ۴ هزار و ۴۴۹ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

دائمی در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی همراه با میزان اعتبار و میزان پیشرفت نیز اعلام کرد: در سال جاری ۳۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی جهت اجرای طرح هادی روستایی ( شامل زیرسازی، آسفالت معابر، پیاده روسازی، جوی، جدول و ...) پیش بینی شده و اختصاص یافته است که در اجرای این طرح، میزان پیشرفت ۵۰ درصد است.