شناسهٔ خبر: 110451 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

تلاش رانندگان استان مرکزی ، در حمل کالاهای اساسی شایسته تقدیر است

کالای اساسی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از عملکرد خوب رانندگان استان، در حمل کالاهای اساسی از بنادر جنوب کشور در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن قدردانی از اقدام جهادی رانندگان ناوگان حمل و نقل کالای استان برای حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر جنوب کشور گفت: بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، استان مرکزی در ده ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی در حمل کالاهای اساسی داشته است.

وی تصریح کرد: سهمیه تعیین شده برای حضور ناوگان حمل و نقل کالای استان در بنادر جنوب کشور ۴۵ دستگاه در هر شبانه روز تعیین شده بود که با همت مضاعف رانندگان، این رقم بطور میانگین به ۹۷ دستگاه در روز ارتقاء یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: از تاریخ ۱۶ مرداد ماه سال گذشته تاکنون ۲۵ هزار و ۵۸۹ دستگاه انواع کامیون و تریلی از تمامی شهرستانهای استان برای حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به بنادر جنوب کشور بویژه استان خوزستان اعزام شده‌اند.

به گفته وی بر اساس تحلیل داده‌ها، مرکزی تنها استانی است که بیش از دو برابر ظرفیت تعیین شده، تأمین ناوگان مورد نیاز را انجام داده است؛ لذا در همین راستا و باتوجه به پهلو گیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر، امیدواریم این هم افزایی کمافی السابق تداوم داشته و امسال نیز شاهد تخلیه بنادر در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.

جهانی افزود: تلاش رانندگان صرفاً معطوف به حمل کالاهای اساسی نبوده و طبق معمول در حمل کالاهای استان نیز پیش قدم بوده اند؛ بطوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا از مبدأ استان به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

وی مبدأ اصلی بار استان را به ترتیب شهرستانهای اراک، ساوه و دلیجان عنوان کرد و در ادامه نیز مقصد اصلی بارهای استان را به ترتیب استانهای تهران با ۱۸/۷ درصد، اصفهان با ۱۲/۵ درصد و خوزستان با ۷/۵ درصد برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: حدود ۱۳/۷ درصد از بارهای حمل شده بصورت درون استانی و ۸۶/۳ درصد بصورت برون استانی جابه‌جا شده است