شناسهٔ خبر: 110574 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استاندار البرز خبر داد؛

مُهر تائید شورای عالی شهرسازی بر مطالعه جامع اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان البرز

مجتبی عبدالهی استاندار البرز استاندار البرز از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری با مطالعه جامع توسط مشاور مادر درباره نحوه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان با هدف جلوگیری از مهاجرت و سرریز جمعیت به آن خبر داد.

مجتبی عبدالهی استاندار البرز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به یکی از مصوبات چهارمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری مرتبط با استان البرز، گفت: درباره مناطق و فضاهایی از استان البرز که قرار است نهضت ملی مسکن در آنها به اجرا درآید، کار کارشناسی سنگینی انجام شده و بازدیدهای متعددی صورت گرفته بود که در کارگروه‌های مربوطه در استان مورد تصویب قرار گرفته بود.

استاندار البرز اضافه کرد: این مصوبات در مسیر قانونی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع شده بود و مشاور نیز مطالعات خود را انجام داده بود که در نهایت بر اساس مطالعات صورت گرفته و بررسی‌های همه‌جانبه‌ی انجام شده، در شورا مطرح شد و با توضیحاتی که بنده در جلسه خدمت اعضای شورا عرض کردم و موافقت‌ها و مخالفت‌هایی که صورت گرفت، طرح یادشده به تصویب رسید.

وی افزود: موضوع ساخت مسکن و اجرای طرح ملی نهضت ملی مسکن در استان‌های البرز و تهران به جهت بحث سرریز جمعیت از سایر استان‌ها به خصوص به استان البرز، بسیار مهم و حساس و پیچیده است و ضروری است یک مشاور توانمند و مادر که قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم را برای مطالعه و بازنگری دقیق‌تر درباره چگونگی جلوگیری از مهاجرت‌ها و سرریز جمعیت‌ها به این دو استان دارا باشد و به درستی تبیین کند که چگونه می‌توان ضمن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در راستای کنترل مهاجرت از سایر نقاط کشور به این دو استان عمل کرد.

عبدالهی تاکید کرد: باید ضمن مطابقت دادن این موضوع با قوانین بالادستی، چگونگی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو استان البرز و تهران مورد بازبینی و بازنگری دقیق و کارشناسانه قرار گیرد. در حال حاضر شرایط حاکم بر کشور که برگرفته از موضوعات متعدد اعم از ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی است، موجب شده است که از استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی روستاهای نقاط مختلف کشور، با هدف کسب معیشت و اشتغال به کار، مهاجرت‌ها به اطراف تهران و در نهایت اطراف استان البرز انجام شود و این سرریز جمعیت در نقاط اطراف تهران و البرز ساکن شوند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه مشاور مادر که قرار است این مطالعه را انجام دهد باید بتواند همه این موضوعات را مطالعه و چاره‌اندیشی کند و نقط ضعف و قوت کار را استخراج کند، درباره احتمال تغییر در نحوه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان البرز با توجه به موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری با بررسی دقیق‌تر و همه‌جانبه موضوع توسط مشاور مادر، گفت: تغییری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان البرز به وجود نخواهد آمد. سهمیه استان در طرح مشخص است و بر اساس سهمیه‌ی تکلیف‌شده به استان البرز، زمین‌هایی را به صورتی مطالعه‌شده و با دقت لازم، پیشنهاد داده‌ایم که در شورای عالی شهرسازی و معماری مورد تصویب قرار گرفته است.