شناسهٔ خبر: 110634 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد؛

رشد صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان/ امکان افزایش ظرفیت تا ۶۰ هزار TEU در سال مهیا است

بندر شهید باهنر مدیرکل بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از امکان افزایش ظرفیت کالا و محصولات از طریق کانتینر یخچالی تا ۶۰ هزار TEU در سال خبر داد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیرکل بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به روند صادرات کالاهای یخچالی در دو ماهه اول سال جاری، گفت: امکان افزایش ظرفیت تا چند برابر دیگر دور از انتظار نیست.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: عمده این کالاها، محصولات زراعی و باغی از جمله شامل میوه و تره‌بار، لبنیات و محصولات پروتئینی هستند که با استفاده از کانتینرهای مخصوص مواد یخچالی حمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کالاها از بنادر شهید باهنر و بندر جاسک به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است، تصریح کرد: این قبیل کالا معمولا در درجه حرارت ۲- تا ۱۳+ درجه سانتیگراد نگهداری می‌شوند.

محمدحسینی تختی به مزایای حمل و نقل کالا به صورت کانتینر یخچالی اشاره کرد و گفت: محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری، استفاده بهینه از فضای عرشه و... مهمترین مزایای حمل کانتینری است که این خود عامل مهمی در جلب رضایت صاحبان کالا به شمار می‌آید.

این مقام مسئول با بیان اینکه در۲ ماهه نخست سال جاری ۳۱۸۸ TEU کانتینر در بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است، یادآور شد: با توجه به ظرفیت ۶۰ هزاری TEU بنادر این مقدار تا پایان سال جاری رشد صعودی چشمگیری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.