شناسهٔ خبر: 110802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی

اجرای طرح واکنش سریع راهداری خراسان جنوبی با حضور ۲۱۵ راهدار

جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای طرح واکنش سریع راهداری در این استان با فعالیت ۲۱۵ نیروی راهدار در این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری در وزارت راه و شهرساززی در خراسان جنوبی ، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، گفت: طرح واکنش سریع راهداری در این استان همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) از ۱۱ خرداد ماه آغاز شد.

وی افزود: ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات راهداری، اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه ها ، افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم از اهداف مهم این طرح است.

جلال زاده با اشاره به اینکه نحوه انعکاس مشکلات از طریق سامانه ۱۴۱ است، تصریح کرد: با ایجاد این شبکه هموطنان و به ویژه رانندگان حرفه ای می توانند موارد نیازمند اقدام سریع شامل؛ مشکلات اولویت دار مرتبط با ایمنی در جاده ها با رویکرد اقدامات سریع، موثر و زود بازده را گزارش کنند.

وی یادآور شد: موضوعات قابل گزارش در فاز اول اجرای این طرح مواردی از جمله لکه‌گیری و اصلاح چاله‌ها و موانع مخاطره‌آمیز، پاکسازی و شست‌وشو و رفع نقص تابلوها و علائم موجود، تکمیل علائم در پیچ‌ها و قوس‌های تند و علائمی که خسارت دیده‌اند و آشکارسازی تقاطع ها به جهت ایمن‌سازی مسیرها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها موظفند با به کارگیری نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات موجود و همچنین ظرفیت اکیپ‌های امانی و پیمانی راهداری و راهدارخانه‌ها و همچنین گشت‌های راهداری و ترابری، نسبت به اجرای مفاد این طرح اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح در۱۱ شهرستان استان با حضور ۲۱۵ راهدار با بیش از ۱۸۶ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در حال اجرا است.