شناسهٔ خبر: 110809 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

ثبت نام بیش از ۱۶۷ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی/ آغاز عملیات اجرایی ۹هزار واحد مسکونی

ببینید| پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با اعلام ثبت نام ١٦٧هزار و ٣٩٥ نفر دراستان گفت: عملیات اجرایی ۹هزار واحد مسکونی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی آغاز شده است.

میرمحسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام ثبت نام ١٦٧هزار و ٣٩٥ نفر در این استان گفت: از این تعداد ١٠٧٦٧ نفر انصراف داده اند و ٥٦ هزار ۹۰ نفر حائز شرایط هستند و تاکنون پالایش ١٣١ هزار متقاضی انجام شده و پالایش متقاضیان همچنان ادامه دارد.

حمزه لو با اعلام اینکه تاکنون ٨٠٨١ متقاضی آورده خود را واریز کرده اند، گفت: از طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای ارومیه، خوی، بوکان، مهاباد، میاندوآب، ماکو، سلماس، نقده و سردشت استقبال بیشتری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی سقف تعهد چهار ساله استان را ١٧٨ هزار و٩٦٢ نفر عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی ۹هزار واحد مسکونی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در شهرهای ارومیه، بوکان، خوی، مهاباد، نقده، ماکو، شوط، بازرگان، شاهین دژ، اشنویه و سیه چشمه شروع شده است.

حمزه لو میزان اراضی احصا شده استان را ٤٢٥٠ هکتار عنوان کرد و تصریح کرد: در مرحله اول ٧٧٥ هکتار در سامانه جهت احداث ٦٤ هزار واحد مسکونی ثبت شده است و در استان مشکل تامین زمین وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی شهر گلمان را شهر جدیدی نامید که ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن صورت پذیرفته است و هم اکنون واگذاری اراضی در این شهر درحال انجام است.

حمزه لو در مورد چگونگی اجرای بیمه کیفیت بیان کرد: مطابق تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت راه و شهرسازی و بیمه البرز اقدامات اولیه جهت پوشش بیمه کیفیت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در پایان در مورد تکمیل طرح مسکن مهر در استان گفت: طرح مسکن مهر در استان آذربایجان غربی تکمیل شده است و فقط ١٢٠٠ واحد مسکن مهر در قالب تعاونی ساز باقی مانده است.