شناسهٔ خبر: 11081 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دریافت مالیات از منازل خالی در دستور کار مجلس

آپارتمان نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 درصد افراد جامعه از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی قاسم احمدی لاشکی به ایسنا گفت: یکی از مشکلاتی که نمایندگان مجلس در بودجه سال ٩٤ به آن رسیدند این بود که بخش‌هایی از جامعه از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف از جمله برخی ورزشکاران و باشگاه‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس از دادن مالیات فرار می‌کردند که بالغ بر ١٢٠ میلیارد تومان تنها این دو باشگاه مالیات پرداخت نکرده بودند.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه ٢٠ تا ٣٠ درصد افراد جامعه مالیات پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: در برخی شرکت‌های دولتی نیز فرار مالیاتی داشتیم.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه مالیات باید شامل همه مردم شود، گفت: اگر مالیات درست و از همه گرفته شود شاید حتی نیاز به فروش نفت هم نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات از منازل خالی در دستور کار مجلس قرار دارد، خاطرنشان کرد: برخی از افراد جامعه منزل خود را می‌سازند ولی به بهانه اینکه منزلش خالی است مالیات را پرداخت نمی‌کند که این امر موجب بالا رفتن قیمت اجاره منزل می‌شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه دو میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، ابراز کرد: امسال اعلام کردیم باید از خانه‌های خالی نیز بر اساس تعرفه خاص مالیات دریافت شود.

احمدی لاشکی عنوان کرد: دریافت مالیات از منازل مسکونی می‌تواند در کل جامعه بسیار موثر باشد و در پایین آوردن قیمت اجاره نیز کمک کند.

نظر شما